Προβλήματα στους γιατρούς των πλοίων ακτοπλοϊας

p> 

 

Επίλυση των εργασιακών τους προβλημάτων ζητούν οι γιατροί των πλοίων της ακτοπλοΐας 

Η τοποθέτηση γιατρών στα πλοία της ακτοπλοΐας ήταν μια θετική και επιβεβλημένη απόφαση της Πολιτείας , έστω και αν έγινε καθυστερημένα. Ο θεσμός αυτός ισχύει εδώ και 2 μήνες περίπου χωρίς όμως, ως συνήθως,  να έχει προηγηθεί η απαραίτητη προετοιμασία για τη σωστή εφαρμογή του.

Τα προβλήματα που έχουν ανακύψει είναι κυρίως 2 κατηγοριών :

  1. Εργασιακά .

Οι γιατροί έχουν αναλάβει τα καθήκοντα τους χωρίς να έχουν διευκρινιστεί βασικά ζητήματα για τα ωράρια εργασίας τους ,  τον τρόπο αποζημίωσης των υπερωριών τους, τη δυνατότητα χορήγησης ρεπό, την πληρωμή εργασίας εκτός έδρας κλπ. Έτσι, αυτό που γίνεται σήμερα είναι οι γιατροί να δουλεύουν συνεχώς με βάση το πρόγραμμα δρομολογίων του πλοίου χωρίς να προβλέπεται ούτε μια ημέρα ανάπαυσης. Είναι προφανές ότι αυτή η κατάσταση οδηγεί σε εξοντωτικούς ρυθμούς απασχόλησης, ειδικά την καλοκαιρινή περίοδο που πυκνώνουν τα δρομολόγια.

  1. Λειτουργικά.

Σύμφωνα με τις μαρτυρίες των γιατρών που υπηρετούν,  στα περισσότερα πλοία  δεν πληρούνται οι στοιχειώδεις προϋποθέσεις οργάνωσης και εξοπλισμού ενός ιατρείου εντός του πλοίου , παρά τη ύπαρξη αναλυτικού πίνακα με τον ιατροτεχνολογικό και φαρμακευτικό εξοπλισμό που πρέπει να είναι διαθέσιμος με ευθύνη των  πλοιοκτητριών  εταιρειών. Είναι πολύ χαρακτηριστικό ότι το πλοίο «Πρέβελης» που εκτελεί το δρομολόγιο Ρέθυμνο-Πειραιά  δεν διαθέτει βασικά φάρμακα επείγουσας ανάγκης ( πχ Lasix ,ενέσιμα σκευάσματα  αναλγητικών-αντιπυρετικών-αντιισταμινικών-μη στεροειδών αντιφλεγμονωδών-αντιεμετικών-κατά του γαστρικού έλκους κ.α. φαρμάκων). Δεν διαθέτει επίσης βασικό ιατρικό εξοπλισμό,  όπως συσκευή ανάνηψης δια χειρός( Ampu), σετ συρραφής τραύματος, παλμικό οξύμετρο, συσκευή μέτρησης σακχάρου κ.α.

Αξίζει να σημειωθεί ακόμα ότι δεν έχει διευκρινιστεί στους γιατρούς των πλοίων το πως θα έχουν επιστημονική κάλυψη από ειδικευμένους γιατρούς  όταν θα κληθούν να αντιμετωπίσουν επείγοντα και σοβαρά περιστατικά εν πλώ. 

Τα παραπάνω προβλήματα , από τη μια καθιστούν ιδιαίτερα δύσκολη και επισφαλή την εκτέλεση του ιατρικού έργου και από τη άλλη εξαντλούν τις σωματικές και ψυχικές αντοχές των γιατρών , έχοντας οδηγήσει ήδη ορισμένους από αυτούς στην παραίτηση.

Οι επανειλημμένες αναφορές των γιατρών προς το Υπουργείο Υγείας αλλά και προς τις πλοιοκτήτριες εταιρείες έχουν μείνει αναπάντητες. Η αγωνία τους για τη διασφάλιση ανθρώπινων συνθηκών εργασίας και των ελάχιστων προϋποθέσεων αποτελεσματικής άσκησης της ιατρικής κάτω από πολύ δυσμενείς συνθήκες , δεν φαίνεται να συγκινούν κανένα.

 Η ανάγκη συνδικαλιστικής εκπροσώπησης και στήριξης αυτών των συναδέλφων είναι προφανής. Επιβάλλεται να γίνει παρέμβαση του ΠΙΣ και της ΟΕΝΓΕ προς τα αρμόδια Υπουργεία και την Ένωση Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας για να δοθούν άμεσες λύσεις στα προβλήματα που έχουν ανακύψει. 

Πρέπει να καταλάβει τόσο το ΥΕΝ όσο και οι εταιρείες της ακτοπλοΐας ότι δεν μπορούν να εκμεταλλεύονται την ανάγκη για εργασία των νέων γιατρών, αντιμετωπίζοντας με τέτοια αδιαφορία και προχειρότητα ένα πολύ σοβαρό θέμα όπως η παροχή ιατρικής βοήθειας στα πλοία. Η αξιοπρεπής μεταχείριση των γιατρών, ο σεβασμός των εργασιακών τους δικαιωμάτων  και  η διευκόλυνση του έργου τους , είναι υποχρέωση και της Πολιτείας και των εφοπλιστών.

 

                                          ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

   Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                   Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΞΑΝΘΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ                                         ΝΤΑΟΥΝΤΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ