Θετικά κρίνουν οι πολίτες την επαφή τους με τις Τοπικές Ομάδες Υγείας

Θετικά κρίνουν οι πολίτες την επαφή τους με τις Τοπικές Ομάδες Υγείας (ΤΟΜΥ), με τις υψηλότερες βαθμολογίες να συγκεντρώνει η ποιότητα της ιατρικής και νοσηλευτικής φροντίδας, όπως προκύπτει από τον απολογισμό λειτουργίας τους που έδωσε στην δημοσιότητα ο αναπληρωτής γενικός γραμματέας του υπουργείου Υγείας, Σταμάτης Βαρδαρός.
Το φιλόδοξο σχέδιο δημιουργίας δικτύου Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας που ξεκίνησε πριν από 1,5 χρόνο με πλάνο την ίδρυση 239 ΤΟΜΥ συνάντησε αρκετές δυσκολίες. Σήμερα, λειτουργούν 127 Τοπικές Ομάδες Υγείας σε μεγάλες πόλεις της χώρας, με έμφαση σε περιοχές με χαμηλό βιοτικό επίπεδο, υψηλή ανεργία και μικρή προσβασιμότητα σε υπηρεσίες υγείας και με στόχο την περαιτέρω διεύρυνση του συστήματος Πρωτοβάθμιας Φροντίδας, για την κάλυψη του μεγαλύτερου ποσοστού του γενικού πληθυσμού.
«Οι Τοπικές Ομάδες Υγείας είναι η καρδιά της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας και η δημιουργία τους αποτελεί τη μεγαλύτερη μεταρρύθμιση στο δημόσιο τομέα που έγινε τα τελευταία χρόνια. Από την έναρξη λειτουργίας τους, τα νοικοκυριά έχουν εξοικονομήσει περισσότερα από 15 εκατ. ευρώ», αναφέρει ο κ. Βαρδαρός.
Υπενθυμίζει τη δήλωση του γενικού διευθυντή του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας δρ. Tedros Adhanom Ghebreyesus για την ΠΦΥ στην Ελλάδα: «Σκέφτομαι την Ελλάδα, που δεν έχει, ιστορικά, ισχυρό σύστημα πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, αλλά πρόσφατα ξεκίνησε ένα φιλόδοξο εγχείρημα για την ίδρυση μονάδων πρωτοβάθμιας φροντίδας σε όλη τη χώρα, με διεπιστημονικές ομάδες επαγγελματιών υγείας και καθ’ όλη τη διάρκεια της επίσκεψής μου, ήμουν πραγματικά εντυπωσιασμένος».
 
Απολογιστικά στοιχεία
Από την έναρξη της λειτουργίας τους μέχρι σήμερα, στις ΤΟΜΥ πραγματοποιήθηκαν πάνω από 1 εκατομμύριο επισκέψεις, έλαβαν υπηρεσίες πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας πάω από 100.000 ανασφάλιστοι πολίτες, έλαβαν χώρα πάνω από 3.000 δράσεις στην κοινότητα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του 2019 σε 2.620 άτομα από 63 ΤΟΜΥ, το 85.1% των χρηστών έλαβε υπηρεσίες γενικού ιατρού, το 36.6% έλαβε νοσηλευτικές υπηρεσίες, το 13.6% έλαβε υπηρεσίες επισκέπτη υγείας, το 12.4% έλαβε υπηρεσίες παιδιάτρου, το 12.4% έλαβε υπηρεσίες κοινωνικού λειτουργού.
Συχνότερες αιτίες επίσκεψης ήταν: η συνταγογράφηση φαρμάκων (38.1%), η συνταγογράφηση εργαστηριακών/διαγνωστικών εξετάσεων (22.7%), η προγραμματισμένη επίσκεψη ή ο ιατρικός έλεγχος(27.4%), η αντιμετώπιση συμπτωμάτων ασθενείας (20.2%), ο εμβολιασμός (9.1%).
Όπως προκύπτει από την επεξεργασία των δεδομένων, το 67.9% περίμενε λιγότερο από 15 λεπτά για το ραντεβού του, το 21.4% περίμενε 15-30 λεπτά, το 9.7% περίμενε 31-60 λεπτά.
«Οι ΤΟΜΥ στελεχώνονται από προσωπικό υψηλού εκπαιδευτικού επιπέδου. Περίπου 1.100 επιστήμονες διαφορετικών πεδίων αποτελούν σήμερα το ανθρώπινο δυναμικό των ΤΟΜΥ. Παρέχουν δωρεάν, ποιοτικές υπηρεσίες φροντίδας υγείας, θέτοντας την πρόληψη ως προτεραιότητα, υποστηρίζοντας ένα ανθρωποκεντρικό σύστημα υγείας.»Είναι προς όφελος των πολιτών να συνεχίσουν το έργο τους απρόσκοπτα», τονίζει ο κ. Βαρδαρός.
πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ