Αθήνα, 4 Ιουνίου 2008
Επίκαιρη Επερώτηση προς τον υπουργό Υγείας, κατέθεσαν σήμερα, 29 βουλευτές – μέλη του ΚΤΕ Υγείας του ΠΑΣΟΚ, με θέμα την αδυναμία εφαρμογής του νέου συστήματος προμηθειών των νοσοκομείων με την κατάργηση στην πράξη, του προηγούμενου συστήματος, που οδήγησε στην εκτίναξη των χρεών των νοσοκομείων.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της επίκαιρης Επερώτησης:
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ
ΘΕΜΑ: Η αδυναμία εφαρμογής του νέου συστήματος
προμηθειών με την κατάργηση στην πράξη του
προηγούμενου οδήγησε στην εκτίναξη των χρεών
των Νοσοκομείων
Προς: Υπουργό Υγείας & Κοινωνικής Αλληλεγγύης
Κύριε Υπουργέ,
Ως αντιπολίτευση εξασκούσατε συχνά σκληρή κριτική για τα χρέη των Νοσοκομείων.
Το 2004 παραλάβατε ένα χρέος των Νοσοκομείων γύρω στα 2 δισ. Ευρώ και στο τέλος του 2004 έγινε ρύθμιση των χρεών που είχαν φθάσει στα 2,4 δισ. Ευρώ. Αν και υψηλό, εν τούτοις παρουσίαζε σημεία βελτίωσης μετά την ψήφιση του 2955/2001.
Για άγνωστους λόγους καταστήσατε ανενεργό το Νέο Σύστημα Προμηθειών που είχε καθιερώσει ο Ν. 2955/2001 αν και είχε αρχίσει να εφαρμόζεται με πολύ θετικά αποτελέσματα στην αντιμετώπιση χρόνιων προβλημάτων του Συστήματος, όπως είναι οι χρονοβόρες διαδικασίες και ο κατακερματισμός των προμηθειών, οι συγκριτικά υψηλές τιμές σε σχέση με τα δεδομένα της αγοράς, οι διαφορετικές τιμές για το ίδιο υλικό μεταξύ Νοσοκομείων, οι αδιαφανείς διαδικασίες των διαγωνισμών αλλά και οι μεγάλες καθυστερήσεις πληρωμών των προμηθευτών.
Υπήρξαν συγκεκριμένα αποτελέσματα με σημαντικές μειώσεις τιμών και καλύτερη ποιότητα υλικών από ΠΕΣΥΠ όπως της Δυτικής Ελλάδας, της Κρήτης, της Κεντρικής Μακεδονίας κλπ., ενώ εσείς άκριτα επανήλθατε τα τελευταία τέσσερα χρόνια στο πριν του 2001 καθεστώς.
Οι επικοινωνιακές εξαγγελίες όπως: βάζουμε «τάξη», «νυστέρι», «εξυγίανση» κλπ. στις προμήθειες του ΕΣΥ έχουν οδηγήσει σε ένα τέλμα, γκρεμίζοντας ό,τι χτίστηκε με μεγάλη προσπάθεια στο πρόσφατο παρελθόν.
Μετά από τέσσερα χρόνια δεν υπάρχει, ούτε φαίνεται να υπάρξει στο άμεσο μέλλον κάτι που να λειτουργεί στη θέση αυτού που καταργήσατε.
Το αποτέλεσμα της πολιτικής σας, που περιορίζεται σε διάφορα επικοινωνιακά τεχνάσματα, και βαρύγδουπες ανακοινώσεις μη ανταποκρινόμενες στην πραγματικότητα, είναι η ραγδαία αύξηση των χρεών των Νοσοκομείων, που από 1-1-2005 μέχρι σήμερα πλησιάζουν τα 4 δισ. ευρώ με σταθερά ανοδική πορεία.
Δεν είναι ακόμα μέχρι σήμερα σαφές από ποια στοιχεία και ποιες εκτιμήσεις προκύπτει – σύμφωνα με δικές σας εξαγγελίες – το περίφημο νούμερο της εξοικονόμησης των 500 εκ. ευρώ για κάθε χρόνο, αρχής γενομένης από το 2007. Φυσικά με την ψήφιση του νέου νόμου περί προμηθειών δεν προκύπτει κάτι τέτοιο. Ασφαλώς ούτε και από τη μείωση των ΔΥΠΕ όπως είχε δηλώσει ο Υπουργός, γεγονός που μάλλον ζημίωσε, παρά ωφέλησε, αφού ο έλεγχος για τις προμήθειες έχει καταστεί, με τη συγχώνευση των ΔΥΠΕ, αδύνατος.
Δεν γίνεται αντιληπτό με ποια τεχνογνωσία και εμπειρία από πλευράς των φορέων που εμπλέκονται στους Κεντρικούς Διαγωνισμούς με δεκάδες νέες προσλήψεις, πρόκειται να υλοποιηθεί το σχέδιό σας. Νομίζω εύλογα διερωτάται κανείς ποιο θα είναι το καθηκοντολόγιο των νέων υποδιοικητών για τις προμήθειες στα μεγάλα Νοσοκομεία. Ποιο ρόλο δηλαδή θα διαδραματίσουν, όταν οι διαγωνισμοί γίνονται κεντρικά;
Η τεράστια εμπειρία των σημερινών στελεχών του ΕΣΥ, που ασχολούνται με τους διαγωνισμούς των προμηθειών όπως φαίνεται δε σας είναι χρήσιμη και την απορρίπτετε.
Η εμπλοκή ενός φορέα, όπως η Τράπεζα της Ελλάδος στο σχέδιό σας εάν δεν έχει επικοινωνιακό χαρακτήρα είναι μάλλον προϊόν μη επαρκούς ενημέρωσης. Εγείρεται το εύλογο ερώτημα αν η συμμετοχή της είναι νόμιμη και συμβατή με το σημερινό ρόλο της.
Οι επιπτώσεις στη λειτουργία της αγοράς και του ανταγωνισμού μεταξύ των προμηθευτών με τον ένα κεντρικό διαγωνισμό δεν είναι προβλέψιμες, καθώς αυτό είναι ανεφάρμοστο σε πολλές προμήθειες, όταν συμφέρει ο εφοδιασμός από τοπικές αγορές. Οι αποκεντρωμένοι συγκεντρωτικοί διαγωνισμοί των ΠΕΣΥΠ είχαν αντιμετωπίσει αυτά τα προβλήματα.
Σήμερα οι πάρεδροι αδυνατούν να πληρώσουν τους προμηθευτές, αφού δεν έχουν νομοθετική κάλυψη. Η Κυβέρνηση κατήργησε την αποκέντρωση των προμηθειών, που επέτρεπε συγκριτικά στοιχεία καθώς και σύγκριση τιμών που πετύχαιναν οι διαγωνισμοί των διαφόρων ΠΕΣΥΠ, άρα αυτόματη διαφάνεια. Αποτέλεσμα επίσης μιας τέτοιας πολιτικής θα ήταν και ο ανταγωνισμός μεταξύ του ΠΕΣΥΠ (σημερινού ΔΥΠΕ) ως προς τους μηχανισμούς ελέγχου των τιμών.
Με τι συγκρίνονται τα αποτελέσματα του συγκεντρωτικού σας συστήματος; Μήπως απαραίτητα πρέπει κανείς να λαμβάνει ως δεδομένο ότι οι συνεργάτες του εκάστοτε υπουργού διαθέτουν υψηλού βαθμού ήθος και όλοι οι υπόλοιποι δεν εμπνέουν εμπιστοσύνη; Τα τελευταία γεγονότα άλλων Υπουργείων δεν επιβεβαιώνουν αυτά που εσείς θεωρείτε, ως δεδομένα.
Πώς θα ελέγχονται κεντρικά και θα συγκρίνονται οι ποσότητες υλικών από τα διάφορα Νοσοκομεία ανάλογα με το παρεχόμενο έργο τους, κάτι που γινόταν με τους αποκεντρωμένους περιφερειακούς διαγωνισμούς;
Ο τρόπος αντιμετώπισης των καθυστερήσεων πληρωμών από τα ασφαλιστικά ταμεία είναι έως τώρα άγνωστος. Όπως άγνωστος είναι και ο λόγος της μη εφαρμογής του Αλληλόχρεου Λογαριασμού Μεσολαβούσας Τράπεζας του Ν 2955/2001;
Αν αυτό που προτείνετε στον νόμο σας είναι αποτελεσματικότερο, γιατί δεν το εφαρμόζετε για τα σημερινά χρέη των Νοσοκομείων και τις ραγδαία αυξανόμενες δαπάνες, που ‘φορτώνονται’ από τις υψηλές τιμές των υλικών;
Έχετε σταματήσει τους διαγωνισμούς σχεδόν ένα χρόνο τώρα μετά την ψήφιση του σχεδίου σας, και είναι άγνωστο πότε θα εφαρμοστεί. Μπορείτε να μας πείτε το κόστος που συνεπάγεται αυτή η απόφαση με τις εξωσυμβατικές προμήθειες; Δεν φαίνεται να έχει γίνει η παραμικρή μελέτη πάνω σε αυτό το θέμα.
Θα θέλαμε να μας καταθέσετε επίσημη διαβεβαίωση των Φορέων για τον χρόνο και τις προϋποθέσεις που απαιτούνται προκειμένου να συντάξουν τις απαραίτητες προδιαγραφές των υλικών για τους κεντρικούς διαγωνισμούς.
Το αν είναι αυτές εφαρμόσιμες ή όχι σε πανελλαδικό επίπεδο κανείς δεν το γνωρίζει. Ως φαίνεται, έχετε τυφλή εμπιστοσύνη σε ό, τι υιοθετήσει ο κάθε Φορέας. Βαδίζετε στον 5ο χρόνο διακυβέρνησης της Χώρας και ο Χώρος της Υγείας γενικότερα περνάει τη κρισιμότερη περίοδο.
Η ραγδαία αύξηση χρεών οφείλεται κατά κύριο λόγο στην ανεπάρκεια του συστήματος Διοίκησης και Προμηθειών.
Για όλους του παραπάνω λόγους
Επερωτάται ο κ. Υπουργός Υγείας
1. Για την καθυστέρηση εφαρμογής του νέου Νόμου, ένα χρόνο μετά την ψήφισή του και 4 ½ χρόνια από την ανάληψη διακυβέρνησης της χώρας από τη Ν.Δ;
2. Για την κατάργηση τον Ν. 2955/2001 που είχε αρχίσει να εφαρμόζεται με πολύ θετικά αποτελέσματα;
3. Για την αγνόηση συγκεκριμένων αποτελεσμάτων βάσει μελετών με σημαντικές μειώσεις τιμών και καλύτερη ποιότητα υλικών που επιτυγχάνοντο με την εφαρμογή του Ν. 2955/01;
4. Για την αναιτιολόγητη ραγδαία αύξηση των χρεών των Νοσοκομείων από 2,4 δίσ. των 44 μηνών ( Απρίλιος 2001 – Δεκέμβριος 2004 ) στα 3,5 δις ευρώ στους 36 μήνες ( Ιανουάριος 2005 – Δεκέμβριος 2007 );
5. Για την περίφημη εξοικονόμηση των 500 εκ. ευρώ ετησίως, αρχής γενομένης από το 2007;
6. Για το ανύπαρκτο έργο των νέων υποδιοικητών στα μεγάλα νοσοκομεία, αφού αντί της αποκέντρωσης των διαδικασιών προμηθειών εσείς προτιμάτε τη συγκέντρωση στους χώρους του Υπουργείου; Ποιος είναι δηλαδή ο ρόλος που θα διαδραματίσουν οι νέοι υποδιοικητές όταν οι διαγωνισμοί θα γίνονται κεντρικά;
7. Για το αν η εμπλοκή ενός φορέα όπως η Τράπεζα της Ελλάδος στο σχέδιό σας ως διαδικασία θεωρείται νόμιμη και αν υπάρχει σύμφωνη γνώμη της Τράπεζας της Ελλάδος;
8. Για τις αρνητικές επιπτώσεις, στη λειτουργία της αγοράς και του ανταγωνισμού μεταξύ των προμηθευτών από ένα κεντρικό διαγωνισμό;
9. Για την κατάργηση της αποκέντρωσης των προμηθειών που
επέτρεπε συγκριτικά στοιχεία και σύγκριση τιμών μεταξύ των ΔΥΠΕ που αυτομάτως οδηγούσε στη διαφάνεια;
10. Για το σταμάτημα των διαγωνισμών εδώ και ένα χρόνο και την αύξηση των εξωσυμβατικών προμηθειών, με συνέπεια τη χρεοκοπία του συστήματος;
11. Για την αδυναμία σας να δεσμευτείτε ότι η Επιτροπή θα μπορέσει να συντάξει τις απαραίτητες προδιαγραφές των υλικών για τους κεντρικούς διαγωνισμούς;
03-06-2008
ΟΙ ΕΠΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ
ΛΑΜΠΙΡΗΣ ΗΛΙΑΣ
ΒΕΡΡΑΣ ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ
ΓΕΙΤΟΝΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΓΡΗΓΟΡΑΚΟΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ
ΔΑΜΑΝΑΚΗ ΜΑΡΙΑ
ΔΡΙΒΕΛΕΓΚΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΕΥΘΥΜΙΟΥ ΠΕΤΡΟΣ
ΚΑΡΑΝΙΚΑΣ ΗΛΙΑΣ
ΚΑΡΧΙΜΑΚΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ
ΚΑΤΡΙΝΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ
ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΛΙΝΤΖΕΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΜΑΝΤΑΤΖΗ ΤΣΕΤΙΝ
ΜΕΡΕΝΤΙΤΗ ΑΘΑΝΑΣΙΑ
ΝΑΣΙΩΚΑΣ ΕΚΤΟΡΑΣ
ΞΕΝΟΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΛΙΖΑ
ΠΕΡΛΕΠΕ – ΣΗΦΟΥΝΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
ΡΑΠΤΗ ΣΥΛΒΑΝΑ
ΣΑΚΟΡΑΦΑ ΣΟΦΙΑ
ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ
ΣΚΟΥΛΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ
ΣΚΟΥΛΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΣΤΡΑΤΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ
ΤΙΜΟΣΙΔΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ
ΤΣΙΟΚΑΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
ΧΑΪΔΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
ΦΛΩΡΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΠΑΠΟΥΤΣΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
ΠΑΣΟΚ -ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ 29 ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΓΕΙΑΣ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗΝ ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ ΤΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΩΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ
ΧΑΡ.ΤΡΙΚΟΥΠΗ 37
10680 ΑΘΗΝΑ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ TΗΛ. (210)3665414-5
FAX: (210)3665420
e-mail : pressoffice@pasok.gr
Αθήνα, 4 Ιουνίου 2008
Επίκαιρη Επερώτηση προς τον υπουργό Υγείας, κατέθεσαν σήμερα, 29 βουλευτές – μέλη του ΚΤΕ Υγείας του ΠΑΣΟΚ, με θέμα την αδυναμία εφαρμογής του νέου συστήματος προμηθειών των νοσοκομείων με την κατάργηση στην πράξη, του προηγούμενου συστήματος, που οδήγησε στην εκτίναξη των χρεών των νοσοκομείων.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της επίκαιρης Επερώτησης:
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ
ΘΕΜΑ: Η αδυναμία εφαρμογής του νέου συστήματος
προμηθειών με την κατάργηση στην πράξη του
προηγούμενου οδήγησε στην εκτίναξη των χρεών
των Νοσοκομείων
Προς: Υπουργό Υγείας & Κοινωνικής Αλληλεγγύης
Κύριε Υπουργέ,
Ως αντιπολίτευση εξασκούσατε συχνά σκληρή κριτική για τα χρέη των Νοσοκομείων.
Το 2004 παραλάβατε ένα χρέος των Νοσοκομείων γύρω στα 2 δισ. Ευρώ και στο τέλος του 2004 έγινε ρύθμιση των χρεών που είχαν φθάσει στα 2,4 δισ. Ευρώ. Αν και υψηλό, εν τούτοις παρουσίαζε σημεία βελτίωσης μετά την ψήφιση του 2955/2001.
Για άγνωστους λόγους καταστήσατε ανενεργό το Νέο Σύστημα Προμηθειών που είχε καθιερώσει ο Ν. 2955/2001 αν και είχε αρχίσει να εφαρμόζεται με πολύ θετικά αποτελέσματα στην αντιμετώπιση χρόνιων προβλημάτων του Συστήματος, όπως είναι οι χρονοβόρες διαδικασίες και ο κατακερματισμός των προμηθειών, οι συγκριτικά υψηλές τιμές σε σχέση με τα δεδομένα της αγοράς, οι διαφορετικές τιμές για το ίδιο υλικό μεταξύ Νοσοκομείων, οι αδιαφανείς διαδικασίες των διαγωνισμών αλλά και οι μεγάλες καθυστερήσεις πληρωμών των προμηθευτών.
Υπήρξαν συγκεκριμένα αποτελέσματα με σημαντικές μειώσεις τιμών και καλύτερη ποιότητα υλικών από ΠΕΣΥΠ όπως της Δυτικής Ελλάδας, της Κρήτης, της Κεντρικής Μακεδονίας κλπ., ενώ εσείς άκριτα επανήλθατε τα τελευταία τέσσερα χρόνια στο πριν του 2001 καθεστώς.
Οι επικοινωνιακές εξαγγελίες όπως: βάζουμε «τάξη», «νυστέρι», «εξυγίανση» κλπ. στις προμήθειες του ΕΣΥ έχουν οδηγήσει σε ένα τέλμα, γκρεμίζοντας ό,τι χτίστηκε με μεγάλη προσπάθεια στο πρόσφατο παρελθόν.
Μετά από τέσσερα χρόνια δεν υπάρχει, ούτε φαίνεται να υπάρξει στο άμεσο μέλλον κάτι που να λειτουργεί στη θέση αυτού που καταργήσατε.
Το αποτέλεσμα της πολιτικής σας, που περιορίζεται σε διάφορα επικοινωνιακά τεχνάσματα, και βαρύγδουπες ανακοινώσεις μη ανταποκρινόμενες στην πραγματικότητα, είναι η ραγδαία αύξηση των χρεών των Νοσοκομείων, που από 1-1-2005 μέχρι σήμερα πλησιάζουν τα 4 δισ. ευρώ με σταθερά ανοδική πορεία.
Δεν είναι ακόμα μέχρι σήμερα σαφές από ποια στοιχεία και ποιες εκτιμήσεις προκύπτει – σύμφωνα με δικές σας εξαγγελίες – το περίφημο νούμερο της εξοικονόμησης των 500 εκ. ευρώ για κάθε χρόνο, αρχής γενομένης από το 2007. Φυσικά με την ψήφιση του νέου νόμου περί προμηθειών δεν προκύπτει κάτι τέτοιο. Ασφαλώς ούτε και από τη μείωση των ΔΥΠΕ όπως είχε δηλώσει ο Υπουργός, γεγονός που μάλλον ζημίωσε, παρά ωφέλησε, αφού ο έλεγχος για τις προμήθειες έχει καταστεί, με τη συγχώνευση των ΔΥΠΕ, αδύνατος.
Δεν γίνεται αντιληπτό με ποια τεχνογνωσία και εμπειρία από πλευράς των φορέων που εμπλέκονται στους Κεντρικούς Διαγωνισμούς με δεκάδες νέες προσλήψεις, πρόκειται να υλοποιηθεί το σχέδιό σας. Νομίζω εύλογα διερωτάται κανείς ποιο θα είναι το καθηκοντολόγιο των νέων υποδιοικητών για τις προμήθειες στα μεγάλα Νοσοκομεία. Ποιο ρόλο δηλαδή θα διαδραματίσουν, όταν οι διαγωνισμοί γίνονται κεντρικά;
Η τεράστια εμπειρία των σημερινών στελεχών του ΕΣΥ, που ασχολούνται με τους διαγωνισμούς των προμηθειών όπως φαίνεται δε σας είναι χρήσιμη και την απορρίπτετε.
Η εμπλοκή ενός φορέα, όπως η Τράπεζα της Ελλάδος στο σχέδιό σας εάν δεν έχει επικοινωνιακό χαρακτήρα είναι μάλλον προϊόν μη επαρκούς ενημέρωσης. Εγείρεται το εύλογο ερώτημα αν η συμμετοχή της είναι νόμιμη και συμβατή με το σημερινό ρόλο της.
Οι επιπτώσεις στη λειτουργία της αγοράς και του ανταγωνισμού μεταξύ των προμηθευτών με τον ένα κεντρικό διαγωνισμό δεν είναι προβλέψιμες, καθώς αυτό είναι ανεφάρμοστο σε πολλές προμήθειες, όταν συμφέρει ο εφοδιασμός από τοπικές αγορές. Οι αποκεντρωμένοι συγκεντρωτικοί διαγωνισμοί των ΠΕΣΥΠ είχαν αντιμετωπίσει αυτά τα προβλήματα.
Σήμερα οι πάρεδροι αδυνατούν να πληρώσουν τους προμηθευτές, αφού δεν έχουν νομοθετική κάλυψη. Η Κυβέρνηση κατήργησε την αποκέντρωση των προμηθειών, που επέτρεπε συγκριτικά στοιχεία καθώς και σύγκριση τιμών που πετύχαιναν οι διαγωνισμοί των διαφόρων ΠΕΣΥΠ, άρα αυτόματη διαφάνεια. Αποτέλεσμα επίσης μιας τέτοιας πολιτικής θα ήταν και ο ανταγωνισμός μεταξύ του ΠΕΣΥΠ (σημερινού ΔΥΠΕ) ως προς τους μηχανισμούς ελέγχου των τιμών.
Με τι συγκρίνονται τα αποτελέσματα του συγκεντρωτικού σας συστήματος; Μήπως απαραίτητα πρέπει κανείς να λαμβάνει ως δεδομένο ότι οι συνεργάτες του εκάστοτε υπουργού διαθέτουν υψηλού βαθμού ήθος και όλοι οι υπόλοιποι δεν εμπνέουν εμπιστοσύνη; Τα τελευταία γεγονότα άλλων Υπουργείων δεν επιβεβαιώνουν αυτά που εσείς θεωρείτε, ως δεδομένα.
Πώς θα ελέγχονται κεντρικά και θα συγκρίνονται οι ποσότητες υλικών από τα διάφορα Νοσοκομεία ανάλογα με το παρεχόμενο έργο τους, κάτι που γινόταν με τους αποκεντρωμένους περιφερειακούς διαγωνισμούς;
Ο τρόπος αντιμετώπισης των καθυστερήσεων πληρωμών από τα ασφαλιστικά ταμεία είναι έως τώρα άγνωστος. Όπως άγνωστος είναι και ο λόγος της μη εφαρμογής του Αλληλόχρεου Λογαριασμού Μεσολαβούσας Τράπεζας του Ν 2955/2001;
Αν αυτό που προτείνετε στον νόμο σας είναι αποτελεσματικότερο, γιατί δεν το εφαρμόζετε για τα σημερινά χρέη των Νοσοκομείων και τις ραγδαία αυξανόμενες δαπάνες, που ‘φορτώνονται’ από τις υψηλές τιμές των υλικών;
Έχετε σταματήσει τους διαγωνισμούς σχεδόν ένα χρόνο τώρα μετά την ψήφιση του σχεδίου σας, και είναι άγνωστο πότε θα εφαρμοστεί. Μπορείτε να μας πείτε το κόστος που συνεπάγεται αυτή η απόφαση με τις εξωσυμβατικές προμήθειες; Δεν φαίνεται να έχει γίνει η παραμικρή μελέτη πάνω σε αυτό το θέμα.
Θα θέλαμε να μας καταθέσετε επίσημη διαβεβαίωση των Φορέων για τον χρόνο και τις προϋποθέσεις που απαιτούνται προκειμένου να συντάξουν τις απαραίτητες προδιαγραφές των υλικών για τους κεντρικούς διαγωνισμούς.
Το αν είναι αυτές εφαρμόσιμες ή όχι σε πανελλαδικό επίπεδο κανείς δεν το γνωρίζει. Ως φαίνεται, έχετε τυφλή εμπιστοσύνη σε ό, τι υιοθετήσει ο κάθε Φορέας. Βαδίζετε στον 5ο χρόνο διακυβέρνησης της Χώρας και ο Χώρος της Υγείας γενικότερα περνάει τη κρισιμότερη περίοδο.
Η ραγδαία αύξηση χρεών οφείλεται κατά κύριο λόγο στην ανεπάρκεια του συστήματος Διοίκησης και Προμηθειών.
Για όλους του παραπάνω λόγους
Επερωτάται ο κ. Υπουργός Υγείας
1. Για την καθυστέρηση εφαρμογής του νέου Νόμου, ένα χρόνο μετά την ψήφισή του και 4 ½ χρόνια από την ανάληψη διακυβέρνησης της χώρας από τη Ν.Δ;
2. Για την κατάργηση τον Ν. 2955/2001 που είχε αρχίσει να εφαρμόζεται με πολύ θετικά αποτελέσματα;
3. Για την αγνόηση συγκεκριμένων αποτελεσμάτων βάσει μελετών με σημαντικές μειώσεις τιμών και καλύτερη ποιότητα υλικών που επιτυγχάνοντο με την εφαρμογή του Ν. 2955/01;
4. Για την αναιτιολόγητη ραγδαία αύξηση των χρεών των Νοσοκομείων από 2,4 δίσ. των 44 μηνών ( Απρίλιος 2001 – Δεκέμβριος 2004 ) στα 3,5 δις ευρώ στους 36 μήνες ( Ιανουάριος 2005 – Δεκέμβριος 2007 );
5. Για την περίφημη εξοικονόμηση των 500 εκ. ευρώ ετησίως, αρχής γενομένης από το 2007;
6. Για το ανύπαρκτο έργο των νέων υποδιοικητών στα μεγάλα νοσοκομεία, αφού αντί της αποκέντρωσης των διαδικασιών προμηθειών εσείς προτιμάτε τη συγκέντρωση στους χώρους του Υπουργείου; Ποιος είναι δηλαδή ο ρόλος που θα διαδραματίσουν οι νέοι υποδιοικητές όταν οι διαγωνισμοί θα γίνονται κεντρικά;
7. Για το αν η εμπλοκή ενός φορέα όπως η Τράπεζα της Ελλάδος στο σχέδιό σας ως διαδικασία θεωρείται νόμιμη και αν υπάρχει σύμφωνη γνώμη της Τράπεζας της Ελλάδος;
8. Για τις αρνητικές επιπτώσεις, στη λειτουργία της αγοράς και του ανταγωνισμού μεταξύ των προμηθευτών από ένα κεντρικό διαγωνισμό;
9. Για την κατάργηση της αποκέντρωσης των προμηθειών που
επέτρεπε συγκριτικά στοιχεία και σύγκριση τιμών μεταξύ των ΔΥΠΕ που αυτομάτως οδηγούσε στη διαφάνεια;
10. Για το σταμάτημα των διαγωνισμών εδώ και ένα χρόνο και την αύξηση των εξωσυμβατικών προμηθειών, με συνέπεια τη χρεοκοπία του συστήματος;
11. Για την αδυναμία σας να δεσμευτείτε ότι η Επιτροπή θα μπορέσει να συντάξει τις απαραίτητες προδιαγραφές των υλικών για τους κεντρικούς διαγωνισμούς;
03-06-2008
ΟΙ ΕΠΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ
ΛΑΜΠΙΡΗΣ ΗΛΙΑΣ
ΒΕΡΡΑΣ ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ
ΓΕΙΤΟΝΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΓΡΗΓΟΡΑΚΟΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ
ΔΑΜΑΝΑΚΗ ΜΑΡΙΑ
ΔΡΙΒΕΛΕΓΚΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΕΥΘΥΜΙΟΥ ΠΕΤΡΟΣ
ΚΑΡΑΝΙΚΑΣ ΗΛΙΑΣ
ΚΑΡΧΙΜΑΚΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ
ΚΑΤΡΙΝΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ
ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΛΙΝΤΖΕΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΜΑΝΤΑΤΖΗ ΤΣΕΤΙΝ
ΜΕΡΕΝΤΙΤΗ ΑΘΑΝΑΣΙΑ
ΝΑΣΙΩΚΑΣ ΕΚΤΟΡΑΣ
ΞΕΝΟΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΛΙΖΑ
ΠΕΡΛΕΠΕ – ΣΗΦΟΥΝΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
ΡΑΠΤΗ ΣΥΛΒΑΝΑ
ΣΑΚΟΡΑΦΑ ΣΟΦΙΑ
ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ
ΣΚΟΥΛΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ
ΣΚΟΥΛΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΣΤΡΑΤΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ
ΤΙΜΟΣΙΔΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ
ΤΣΙΟΚΑΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
ΧΑΪΔΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
ΦΛΩΡΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΠΑΠΟΥΤΣΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ