Κόντρα ΥΠΕΘΟ με το υπουργείο Υγείας

Φ. Καλλιαγκοπουλος

Σε πόλεμο χαρακωμάτων επιδίδονται τα υπουργεία Οικονομίας και Υγείας, με αφορμή τη διακοπή -έστω για μερικά 24ωρα- της παροχής μειωμένου εισιτηρίου σε αστικά και υπεραστικά λεωφορεία για τα άτομα με ειδικές ανάγκες.

Στις μάχες αυτές στρατεύονται κατά περίπτωση και οι, οιονεί, «μόνιμοι αντιρρησίες» όπως συνέβη χθες με την κατάθεση ερώτησης στη Βουλή από τον βουλευτή Αργολίδας κ. Γ. Μανώλη. Σε αρκετά δηκτικό ύφος, ο βουλευτής κατηγόρησε το υπουργείο Οικονομικών για «αδιαφορία και κοινωνική αναλγησία» για το ότι μέχρι χθες, ελλείψει πιστώσεων, δεν είχε υπογραφεί η σχετική ανανεούμενη κατ’ έτος σύμβαση με τα ΚΤΕΛ για τη μετακίνηση των ΑΜΕΑ. Μάλιστα ο κ. Μανώλης υπαινίσσεται στη σχετική του ερώτηση διαφορετική συμπεριφορά των δύο υπουργείων: «Προς τιμήν του το υπουργείο Υγείας έδωσε πρόθυμες εξηγήσεις» ενώ ο ίδιος, όπως είπε, συνάντησε «κλειστές πόρτες» και αδυναμία επικοινωνίας με τον αρμόδιο υφυπουργό από το υπουργείο Οικονομίας. Παράλληλα, ο βουλευτής κατέθεσε και χθεσινό -προφανώς- έγγραφο των ΚΤΕΛ που ζητά από τους υπαλλήλους του να ζητούν ολόκληρο εισιτήριο από τα άτομα με ειδικές ανάγκες, αφού δεν έχει ακόμη ανανεωθεί ώς τις 15 Ιουλίου η σύμβαση.

Το υπουργείο Οικονομικών, απάντησε, επανακυκλοφορώντας προχθεσινή του ανακοίνωση, στην οποία λίγο ώς πολύ ρίχνει τις ευθύνες στο υπουργείο Υγείας. Για το 2008, αναφέρει η ανακοίνωση, υπεγράφη η σχετική κοινή υπουργική απόφαση από τον υφυπουργό κ. Ν. Λέγκα στις 3 Ιουλίου 2008 και επεστράφη στο υπουργείο Υγείας, το οποίο είναι αρμόδιο για τη σύναψη σχετικών συμβάσεων με τους συγκοινωνιακούς φορείς. Οσον αφορά τη «μομφή» ότι το υπουργείο δεν εκταμιεύει τα απαιτούμενα χρήματα, σημειώνει ότι είναι εγγεγραμμένο σχετικό κονδύλι 20 εκατ. ευρώ στον προϋπολογισμό. Δεν σταματά όμως εκεί η ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομίας, αφού συμπληρώνει, ότι το μέτρο του μειωμένου εισιτηρίου επεκτείνεται από φέτος και σε υπηκόους εκτός Ε.Ε. που έχουν καταστεί ανίκανοι προς εργασία λόγω εργατικού ατυχήματος στην Ελλάδα. Παράλληλα σημειώνει ότι αυξάνεται κατά 3.000 ευρώ το πλαφόν ατομικού (από 20.000 στα 23.000 ευρώ) και οικογενειακού (από 26.000 στα 29.000 ευρώ) εισοδήματος για τα δικαιούχα δωρεάν μετακινήσεων ΑΜΕΑ στις αστικές γραμμές.

Αμεση ήταν η αντίδραση συνεργατών του κ. Δ. Αβραμόπουλου, οι οποίοι και επεσήμαιναν ότι για την ομαλή υλοποίηση του προγράμματος απαιτούνται σχεδόν τριπλάσιοι πόροι από τα 20 εκατ. ευρώ που διαθέτει το οικονομικό επιτελείο, προσθέτοντας ότι η ελλιπής χρηματοδότηση χρόνων έχει σωρεύσει χρέη προς τους φορείς αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών που υπερβαίνουν τα 130 εκατ. ευρώ.