Υποχωρεί σταθερά το ενδιαφέρον των νέων να ακολουθήσουν σταδιοδρομία νοσηλευτή. Αυτό προκύπτει από στοιχεία του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), τα οποία αποκτούν ιδιαίτερο ενδιαφέρον κατά τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Νοσηλευτή.
Όπως φαίνεται, το ενδιαφέρον των 15χρονων μαθητών να γίνουν νοσηλευτές υποχώρησε στις μισές χώρες του ΟΟΣΑ από 2,3% το 2018 σε 2,1% το 2022.
Η μείωση είναι ιδιαίτερα έντονη στις ΗΠΑ και στον Καναδά, στις Σκανδιναβικές χώρες (Νορβηγία και Δανία), Ιρλανδία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ελβετία.
Όπως φαίνεται στον πίνακα που ακολουθεί, η Ελλάδα κατέχει μία από τις τελευταίες θέσεις στον ΟΟΣΑ στο ενδιαφέρον των νέων να ακολουθήσουν το επάγγελμα του νοσηλευτή.
Ενδιαφέρον 15χρονων παιδιών να γίνουν νοσηλευτές
Ήρωες
Σε πολλές χώρες, η δημόσια εικόνα και αντίληψη των νοσηλευτών κατά τη διάρκεια της πανδημίας ήταν ανάμεικτη:
Από τη μία πλευρά, οι εργαζόμενοι στον τομέα της Υγείας πρώτης γραμμής παρουσιάστηκαν ως “ήρωες” κατά τα πρώτα χρόνια της πανδημίας, σε αναγνώριση της σκληρής δουλειάς και των κινδύνων.
Από την άλλη πλευρά, ο βαρύς φόρτος εργασίας, οι δύσκολες συνθήκες και οι χαμηλές αμοιβές είχαν ως αποτέλεσμα υψηλή εργασιακή δυσαρέσκεια και πρόθεση να εγκαταλείψουν το επάγγελμα.
Κορίτσια
Ένας από τους βασικούς λόγους για το σχετικά χαμηλό ενδιαφέρον για το νοσηλευτικό επάγγελμα είναι τι ότι ελκύει κυρίως τα κορίτσια. Αποτελεί πρόκληση για τις χώρες να αντιμετωπίουν το στερεότυπο που βλέπει τη νοσηλευτική ως επάγγελμα κατάλληλο κυρίως για γυναίκες.
Οι ειδικοί του ΟΟΣΑ τονίζουν πως η βελτίωση των συνθηκών εργασίας και της αμοιβής των νοσηλευτών είναι το κλειδί για την προσέλκυση περισσότερων νεαρών αγοριών και κοριτσιών στο επάγγελμα και στην παραμονή τους.
Μεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ, η Ιαπωνία ξεχωρίζει όχι μόνο για το ότι διατηρεί υψηλά επίπεδα ενδιαφέροντος για τη νοσηλευτική μεταξύ των 15χρονων πριν και μετά την πανδημία. Τπ 14% των φοιτητών ακολουθούν το συγκεκριμένο επάγγελμα, χάρη στις μακροχρόνιες προσπάθειες των νοσηλευτικών σχολών.
Παρέχεται η δυνατότητα στους υποψήφιους να αλληλεπιδράσουν με τους φοιτητές, να βιώσουν τη νοσηλευτική εμπειρία και να συζητήσουν ευκαιρίες σταδιοδρομίας με το προσωπικό των σχολών.
ΠΗΓΗ: iATRONET.GR/ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΟΣ ΔΗΜ.