Απάντηση δημοσιεύματος της Ένωσης Νοσοκομειακών Ιατρών ΕΣΥ Ρεθύμνου

div id=”html-message”>

Σε απάντηση του δημοσιεύματος της Ένωσης Νοσοκομειακών Ιατρών ΕΣΥ Ρεθύμνου, έχουμε να σας αναφέρουμε τα εξής:
1.       Είναι γεγονός ότι σε ένα νοσοκομειακό χώρο, όπου λειτουργούν πολλές, υψηλής τεχνολογίας συσκευές, οι βλάβες/αστοχίες των μηχανημάτων ανήκουν στην «καθημερινότητα» του νοσοκομείου. Πράγματι, το μηχάνημα υπερήχων έχει υποστεί βλάβη. Με άμεσες ενέργειες το μηχάνημα επιδιορθώθηκε, αλλά ξαναχάλασε μετά από δύο ημέρες (μια άλλη πλακέτα του). Εγκρίθηκε, άμεσα, η επισκευή του και υπολογίζουμε ότι εντός του Αυγούστου θα έχει επιδιορθωθεί. Το μηχάνημα υπερήχων καρδιάς, το οποίο είναι 15ετίας, υπέστη σοβαρή βλάβη και κρίθηκε ασύμφορη η επισκευή του, καθώς προσεγγίζει το 100% του κόστους ενός καινούριου, αντίστοιχων δυνατοτήτων, υπερήχου. Στις αρχές Αυγούστου εγκρίθηκε από το ΔΣ η αγορά ενός νέου καρδιολογικού υπερήχου, με σαφέστατα πολλές παραπάνω δυνατότητες από το υπάρχον. Το νοσοκομείο μας είναι στο στάδιο προκήρυξης διαγωνισμού για την αγορά του.
2.       Ανέκαθεν τα έσοδα του Νοσοκομείου μας, δεν επαρκούσαν για να καλύψουν τα έξοδα. Για το λόγο αυτό, το Υπουργείο Υγείας, επιχορηγεί το Νοσοκομείο, για πρώτη φορά στην ιστορία του σε σχεδόν μηνιαία βάση, ώστε να καλύπτει την αδυναμία πληρωμών των ασφαλιστικών οργανισμών.
3.       Η λειτουργία του νοσοκομείου μας, νομίζουμε ότι είναι «σκάλες ανώτερη», από τη αντίστοιχη περσινή λειτουργία, ακριβώς χάρη στις προσπάθειες του ιατρικού, νοσηλευτικού, παραϊατρικού και Διοικητικού προσωπικού αλλά και της πρόσληψης ικανού αριθμού ιατρών (που ξεκίνησε από το 2010 και συνεχίζεται). Αυτό εξάλλου αποτυπώνεται στα φυλλάδια αξιολόγησης που απαντούν οι νοσηλευθέντες ασθενείς μας.
4.       Στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ), όντως υπηρετεί ένας ιατρός, και τα επείγοντα περιστατικά καλύπτονται από τους εφημερεύοντες στις κλινικές. Οι ενέργειες όμως βελτίωσης είναι πολλές: Για πρώτη φορά εφημερεύει παθολόγος αποκλειστικά για τα ΤΕΠ (και όχι να κατεβαίνει από την αντίστοιχη κλινική). Για πρώτη φορά εντάξαμε ιατρείο διαλογής σε 16ωρη βάση (υπήρχε σε 8ωρη). Για πρώτη φορά υπάρχει πλήρης ηλεκτρονική καταγραφή όλων των περιστατικών όλο το 24ωρο. Αυξήσαμε τον αριθμό των νοσηλευτών που κάνουν βάρδια. Επεκτείναμε το σύστημα Διαλογής, με ηλεκτρονική ενημέρωση του ιατρικού προσωπικού εντός των ιατρείων και σύνδεση του με το πληροφοριακό σύστημα. Ζητήσαμε επικουρικούς ιατρούς για την κάλυψη των ΤΕΠ, αλλά δυστυχώς δεν υπήρξε καμία ανταπόκριση από ιατρούς. Το θέμα των ΤΕΠ, αφορά πολλά νοσοκομεία στην Ελλάδα και το Υπουργείο Υγείας προσανατολίζεται στην αναδιάταξη και επαναπροσδιορισμό των ΤΕΠ, ώστε να επιτευχθεί καλύτερη λειτουργία.
5.        Για πρώτη φορά, εδώ και μερικά χρόνια, έχουμε συμβάσεις με προμηθευτές (κατά 95%), κατόπιν διαγωνισμών, ώστε να υπάρχει σωστή, σχετικά φθηνή και τυποποιημένη ροή προϊόντων προς το νοσοκομείο μας. Σαφέστατα, προβλήματα διαθεσιμότητας ορισμένων υλικών υπήρξαν (καθώς απαιτούμε τιμές κάτω από το παρατηρητήριο τιμών), αλλά ταυτόχρονα έγιναν άμεσα όλες οι ενέργειες για αποκατάσταση των προβλημάτων αυτών, χωρίς να υποκύψουμε στους εκβιασμούς ορισμένων προμηθευτών. Ο στόχος όλων μας είναι να εξορθολογήσουμε τις δαπάνες και να μειώσουμε τις σπατάλες χωρίς υποβάθμιση των παρεχομένων υγειονομικών υπηρεσιών.
Με βάση τα παραπάνω δεν λέμε ότι όλα λειτουργούν καλά, αντιθέτως υπάρχουν πολλά και σοβαρά προβλήματα, αλλά σίγουρα, όλοι μαζί, προσπαθήσαμε και προσπαθούμε για να βελτιώσουμε την αποδοτικότητα του Νοσοκομείου μας, για να προσφέρουμε τις υπηρεσίες υγείας που πρέπει, για να βελτιώσουμε τις διαδικασίες και τις νοσοκομειακές ροές, για να διαθέτει ο Νομός μας ένα αποτελεσματικό νοσοκομείο που, μέσα σε δυσκολότατους καιρούς, καινοτομεί και αναπτύσσεται…
Μοσχοβάκης Γιώργος
Διοικητής ΓΝ Ρεθύμνου