Προσαρμόστε τις Προτιμήσεις συναίνεσης

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας βοηθήσουμε να πλοηγείστε αποτελεσματικά και να εκτελείτε ορισμένες λειτουργίες. Θα βρείτε λεπτομερείς πληροφορίες για όλα τα cookies σε κάθε κατηγορία συναίνεσης παρακάτω.

Τα cookies που κατηγοριοποιούνται ως "Απαραίτητα" αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας καθώς είναι απαραίτητα για την ενεργοποίηση των βασικών λειτουργιών του ιστότοπου.... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Άρχισαν τα όργανα: Τι λέει ο πρώην Γ.Γ. του υπ.Υγείας για την αξιολόγηση Διοικητών

Η πρόσφατη απόφαση του υπουργού Υγείας Ανδρέα Λυκουρέντζου να προκηρύξει όλες τις θέσεις των διοικητών των νοσοκομείων, θέτοντας νέα κριτήρια για την επαναπρόσληψή αλλά και την αξιολόγησή τους, προκαλεί ήδη τις πρώτες αντιδράσεις. Διαβάστε στο άρθρο του πρώην Γενικού Γραμματέα του υπουργείου Υγείας Νίκου Πολύζου για το iatropedia.gr, τι αναφέρει για την όλη διαδικασία. 

Άρθρο του Νίκου Πολύζου,

Αναπλ. Καθηγητή Διοίκησης-Οργάνωσης Υπηρεσιών Υγείας, 
Τμήμα Κοινωνικής Διοίκησης, Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης (πρώην Γ.Γ.υπουργείου Υγείας)
 
Το άρθρο 2 του Ν. 4052 – που δημοσιεύθηκε 1/3/12 – θα ίσχυε την 1/1/13, δηλαδή δέκα (10) μήνες μετά, που ήταν μάλλον επαρκής πολιτικά χρόνος, ιδιαίτερα στις συνθήκες που ζούμε. Σημειωτέον μάλιστα ότι ένα (1) μήνα μετά, τις παραμονές των εκλογών 2012 (Απρίλιος), μια δύσκολη και με πολλά εμπόδια προσπάθεια ολοκληρώθηκε, με την υπογραφή ΚΥΑ για τους νέους οργανισμούς νοσοκομείων και κέντρων υγείας του ΕΣΥ. Αυτό ήταν το αποτέλεσμα μιας επιστημονικής και πολιτικής προσπάθειας – όχι τέλειας – να συμμαζευθεί η κατάσταση στα νοσοκομεία 25 χρόνια μετά το ΕΣΥ και το ΠΔ 86/87.
 
Την 1/1/13 έπρεπε με την ενοποίηση των νέων οργανισμών να διαμορφωθούν οι βάσεις για την οριστικά ενοποιημένη λειτουργία 85 πια νοσοκομείων (με τα 50 διασυνδεόμενα), να έχουμε λιγότερες κλινικές με βάση τα όρια των ιδρυτικών νόμων του ΕΣΥ (25 κλίνες ανά τμήμα), με πραγματικές (κι όχι εικονικές) κλίνες, ενώ καταγράφηκαν και κατανεμήθηκαν οργανικές μονάδες και θέσεις ορθολογικά (αξίζουν συγχαρητήρια σε στελέχη και υπαλλήλους του Υπουργείου Υγείας γι αυτά). Από όσα γνωρίζω, τα ανωτέρω καρκινοβατούν στην πράξη, ενώ αντιθέτως τα προβλήματα, από μια μάλλον ερμαφρόδιτη κατάσταση «παλαιού-νέου», παραμένουν αν δεν επιδεινώθηκαν. Τέλος έρχεται και τροπολογία στο Ν. 4028/13 για να ετεροχρονίσει την εφαρμογή από 1/4/13 (!).
 
Παράλληλα, στις παραγράφους 4-6 του ως άνω άρθρου, μπαίνουν για πρώτη φορά τα στοιχεία: α. κριτηρίων αξιολόγησης στην πρόσληψη (παρ. 4), β. τρόπου αξιολόγησης μέσω επιτροπής ειδικών (παρ. 5), και γ. αξιολόγηση με βάση αποτελέσματα (παρ. 6), των Διοικητών και Αναπληρωτών Διοικητών Νοσοκομείων. Έχουν παρέλθει 2,5 περίπου μήνες που δεν έχουν τύχει εφαρμογής τα ανωτέρω. Καλό είναι ότι μόλις δημοσιεύθηκε η ΥΑ για την Επιτροπή Αξιολόγησης. Όμως δυο (2) από τα πέντε (5) μέλη, που ως ένα βαθμό θα διασφάλιζαν τα ανωτέρω στην Επιτροπή (Καθηγητής ή Αναπληρωτής Καθηγητής γνωστικού αντικειμένου της Διοίκησης Υπηρεσιών Υγείας και διευθυντικό και άνω στέλεχος του ιδιωτικού τομέα εκτός υγείας) δε συμμετέχουν εμφανώς σε αυτή.
 
Παράλληλα μόλις εκδόθηκε πρόσκληση ενδιαφέροντος (δεύτερο αρχικά καλό), που όμως απλώς αναφέρει, αλλά δεν ποσοτικοποιεί, τα κριτήρια: α. εκπαίδευσης, β. εμπειρίας και γ. επαγγελματικής και κοινωνικής αναγνώρισης (professional and social accountability). Επίσης, η πρόσκληση δεν αναφέρει το δικαίωμα του καθενός υποψηφίου να υποβάλλει για Χ θέσεις των Υ νοσοκομείων, με μόνο μάλλον περιορισμό τη κάθε ΔΥΠε και ένα νοσοκομείο αυτής (!).
 
Τέλος, αναφέρει ότι τα όποια δικαιολογητικά, στα οποία δε θα ήθελα να αναφερθώ,  προσκομίζονται πριν το διορισμό, αλλά προφανώς μετά την αξιολόγηση (!). Βασικά ζητήματα που ανακύπτουν είναι ο χρόνος (πως όλα αυτά θα γίνουν σε 10 εργάσιμες ημέρες?) και η νομιμότητα που θα προκύψει από την όλη διαδικασία, για να μην είναι διαβλητό το όλο εγχείρημα από τον οποιοδήποτε, υποψήφιο ή μη. Παράλληλα, αναρωτιέται κανείς γιατί η σωστή εφαρμογή των ανωτέρω να μη γίνει άμεσα σε όλους τους άλλους φορείς υγείας (ΕΚΑΒ, ΕΟΦ, ΕΠΥ, κ.ο.κ.) με μια τροπολογία.
 
Από τα δυο προηγηθέντα ζητήματα συνάγεται και το βασικό μας διπλό ερώτημα που είναι: θέλουμε να αναδιοργανώσουμε το ΕΣΥ σε σωστές βάσεις και παράλληλα να το διοικήσουμε αποτελεσματικά, χωρίς τα όποια λάθη του παρελθόντος? Σε αυτό πρέπει να απαντήσει πρακτικά και άμεσα: α. η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας, β. τα πολιτικά κόμματα που στηρίζουν τη Κυβέρνηση, αλλά και γ. η Βουλή που ψήφισε τις σχετικές διατάξεις.