ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ:Πολλά τροχαία, λίγα ασθενοφόρα

ΠΑΝΩ ΑΠΟ 1,5 ΕΚΑΤ. ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΣΤΗ  ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΧΩΡΙΣ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΕΚΑΒ

Του ΣΑΚΗ ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗ

Διακοπές… μετά εργασίας στη Χαλκιδική κάνουν ορισμένοι εργαζόμενοι του ΕΚΑΒ Θεσσαλονίκης. Με αυτόν τον τρόπο καλύπτονται φέτος το καλοκαίρι τα κενά σε ασθενοφόρα και προσωπικό, που αντιμετωπίζει ο νομός. Μόνιμο αίτημα γιατρών και νοσηλευτών είναι: η ίδρυση και λειτουργία οργανωμένου κέντρου του ΕΚΑΒ στη Χαλκιδική, δεδομένου ότι οι μόνιμοι κάτοικοι ανέρχονται σε 104.000. Ολοι μαζί – τουρίστες και μόνιμος πληθυσμός του νομού- ανέρχονται το καλοκαίρι σε 1.500.000. Οι ξενοδοχειακές υποδομές μπορεί να είναι επαρκείς αλλά δεν συμβαίνει το ίδιο και με τις υγειονομικές υποδομές. Φέτος ζητήθηκαν τρία ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ ώστε να ενισχυθεί το καλοκαίρι η δύναμη των Κέντρων Υγείας. Δόθηκαν δύο. «Η κατάσταση παραμένει οριακή, αν και είναι καλύτερη από άλλες χρονιές», επισημαίνει ο γενικός γραμματέας της Ενωσης Ιατρών Νοσοκομείου και Κέντρων Υγείας Νομού Χαλκιδικής, Δημήτρης Βαρνάβας. Παράλληλα υπογραμμίζει την ανυπαρξία μονάδας εντατικής θεραπείας στο νοσοκομείο Πολυγύρου. «Χρειαζόμαστε ασθενοφόρα, προσωπικό και επέκταση του ΕΚΑΒ με οργανωμένο Κέντρο στη Χαλκιδική», τονίζει ο γιατρός του Κέντρου Υγείας Ν. Μουδανιών, Θανάσης Καλτσάς, και προσθέτει: «Το ένα ασθενοφόρο που έχουμε λειτουργεί όλο το 24ωρο». «Απαιτούνται ακόμη 3 με 4 ασθενοφόρα για να μπορούμε να πούμε ότι υπάρχει πλήρης κάλυψη των αναγκών του νομού σε ασθενοφόρα τους μήνες από Μάιο ώς Σεπτέμβριο, εποχή που οι ανάγκες του νομού είναι ιδιαίτερα αυξημένες», τονίζει ο πρόεδρος των εργαζομένων στο ΕΚΑΒ Θεσσαλονίκης, Ευάγγελος Βαγγέλου. Παράγοντες που επιδεινώνουν τη σημερινή κατάσταση είναι: «Ο μεγάλος αριθμός τουριστών σε συνδυασμό με το κακό οδικό δίκτυο του νομού. Συνδυασμός εκρηκτικός, που αυξάνει τα τροχαία δυστυχήματα», όπως τονίζει ο υποδιευθυντής της Αστυνομικής Διεύθυνσης Χαλκιδικής, Κωνσταντίνος Παπουτσής. «Στην αύξηση της κίνησης στο οδικό δίκτυο συντελεί επίσης και η οικονομική κρίση», προσθέτει και συνεχίζει: «Τα Σαββατοκύριακα, πολλοί Θεσσαλονικείς δεν μένουν πλέον στη Χαλκιδική, όπως συνήθιζαν παλαιότερα. Πολλοί από αυτούς, για οικονομικούς λόγους, επιστρέφουν το βράδυ του Σαββάτου στη Θεσσαλονίκη, για να ξαναγυρίσουν την Κυριακή. Αυτό αυξάνει την κίνηση στο οδικό δίκτυο και, ταυτόχρονα, τις πιθανότητες τροχαίων ατυχημάτων», διαπιστώνει. Σύμφωνα με στοιχεία της Αστυνομίας, 13 συνάνθρωποί μας έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία στους δρόμους της Χαλκιδικής, από τον Απρίλιο ώς τον Ιούλιο του 2008. Φέτος, το αντίστοιχο διάστημα, σκοτώθηκαν σε τροχαία 18 συνάνθρωποι. Καθημερινά είναι τα τροχαία με τραυματισμούς. Τα περισσότερα αφορούν εκτροπές αυτοκινήτων, που όμως παρασύρουν ανθρώπους. «Οι οδικές υποδομές του νομού δεν είναι καλές», υπογραμμίζει ο Κ. Παπουτσής και εξηγεί: «Στο μεγαλύτερο μέρος του νομού, στις τουριστικές περιοχές, δεξιά και αριστερά του δρόμου υπάρχουν ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια και ταβέρνες. Τα αυτοκίνητα που θα βγουν από τον δρόμο δεν θα πέσουν σε κάποιον αγρό, αλλά πάνω σε ανθρώπους που κινούνται δίπλα στον δρόμο». Κυριότερες αιτίες των τροχαίων, προσθέτει ο Κ. Παπουτσής, είναι η κόπωση, η ταχύτητα και η μέθη: «Οι νέοι φεύγουν τη νύχτα από τα νυχτερινά κέντρα πιωμένοι και νυσταγμένοι για να πάνε στα ξενοδοχεία τους, ενώ πολλοί από αυτούς επιστρέφουν στη Θεσσαλονίκη. Από τύχη δεν σημειώνονται περισσότερα τροχαία». Ο ίδιος διαπιστώνει ότι πολλές φορές, τραυματίες από ένα τροχαίο που γίνεται κοντά στη Θεσσαλονίκη, αλλά μέσα στον Νομό Χαλκιδικής, διακομίζονται σε κάποιο Κέντρο Υγείας του νομού, μετά στο νοσοκομείο Πολυγύρου και από κει σε νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης. «Στο διάστημα αυτό έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος για τη ζωή του τραυματία», καταλήγει. *