Διεθνής έκκληση ακαδημαϊκών κατά της μεταρρύθμισης των ΑΕΙ

Aντίστοιχες αλλαγές με αυτές που προωθούνται «είχαν καταστροφικές συνέπειες στην ανώτατη εκπαίδευση όπου εφαρμόστηκε», υποστηρίζουν οι Ακαδημαϊκοί  

Την συμπαράταξή τους με τους Έλληνες συναδέλφους τους πανεπιστημιακούς οι οποίοι αντιδρούν στις προωθούμενες δομικές αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, εκφράζουν 902 εκπρόσωποι της διεθνούς ακαδημαϊκής κοινότητας από 43 χώρες οι οποίοι διδάσκουν σε γνωστά πανεπιστήμια όπως του Βερολίνου, της Βιέννης, του Λονδίνου και του Παρισιού, το Κέμπριτζ, το Κολούμπια, το Μπέρκλει, η Οξφόρδη, το Πρίνστον και το Χάρβαρντ.

Μεταξύ των οποίων ο Νόαμ Τσόμσκι, η Τζούντιθ Μπάτλερ, ο Σλαβόϊ Ζίζεκ, ο Ζακ Ρανσιέρ και πολλοί άλλοι.

Oι υπογράφοντες ανταποκρίθηκαν στην έκκληση της Πρωτοβουλίας Ελλήνων Πανεπιστημιακών που δημιουργήθηκε με στόχο να ενημερώσει τη διεθνή ακαδημαϊκή κοινότητα για τα τεκταινόμενα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Η Πρωτοβουλία ενεργοποίησε το ιστολόγιο supportgreekacademia.wordpress.com και συνέλεξε τις υπογραφές βασικά μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου αλλά και μέσω της ιστοσελίδας www.petitiononline.com/GRUNIV/petition.html.

Απευθύνουν δε έκκληση προς την Ελληνική κυβέρνηση να μην προχωρήσει στην ψήφιση του επίμαχου νομοθετήματος καθώς υποστηρίζουν ότι αντίστοιχες αλλαγές με αυτές που προωθούνται «είχαν καταστροφικές συνέπειες στην ανώτατη εκπαίδευση όπου εφαρμόστηκε».

Και προτείνουν «να ξεκινήσει ένας πραγματικός διάλογος με τις Συγκλήτους για ένα θεσμικό πλαίσιο που θα διασφαλίζει την κατοχυρωμένη από το ελληνικό Σύνταγμα αυτοδιοίκηση των ΑΕΙ, θα επιτρέπει την επαρκή δημόσια χρηματοδότηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και θα σέβεται τις επιταγές των ευρωπαϊκών ακαδημαϊκών παραδόσεων».

 
Στους υπογράφοντες συγκαταλέγονται καθηγητές, κοσμήτορες και πρόεδροι τμημάτων από πανεπιστήμια των ΗΠΑ, Καναδά, Αγγλίας, Ιταλίας, Ιρλανδίας, Δανίας, Φινλανδίας και Γαλλίας καθώς και οι πρόεδροι ομοσπονδιών μελών ΔΕΠ της Μεγάλης Βρετανίας T. Hoad και της Γαλλίας P. Enclos.

Εκτός των παραπάνω την έκκληση υπογράφουν οι: Gayatri Spivak, Henry Giroux, Hayden White, Bob Jessop, Patricia Williams, Michel Husson, Anthony Appiah, Costas Douzinas, Vincent de Gaulejac, Anne Sheppard, Michael Burawoy, Maria Todorova, Maurice Godelier, Hervé Guay, Ian Parker, Ian Angus, Walter Mignolo, Ana Maria Araujo Freire, Philip Zimbardo, Thomas S. Popkewitz, Michael Wood, Sylvia Barnard, Christopher Fynsk, Rosalind Morris, Veena Das, Lawrence Grossberg, Joanna Bourke, Cristoph Menke, Michael Löwy, Saba Mahmood, William Outhwaite, Thomas Gallant, Gonda Van Steen, Jane Cowan, Allen Feldman, Peter McLaren, Michael Wood, Ian Balfour, Eduardo Cadava, Michael Billig, Charles Antaki, Anthony Molho, Andrew Sayer, Michael Herzfeld, Russell King, Shahrzad Mojab κ.α.

Το κείμενό τους έχει ως εξής:

«Oι υπογράφοντες αυτήν την έκκληση εκφράζουμε τη συμπαράσταση μας στους Έλληνες πανεπιστημιακούς που αντιτίθενται στην προτεινόμενη από την κυβέρνηση μεταρρύθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, που κλονίζει την ερευνητική και διδακτική προοπτική των ελληνικών πανεπιστημίων και θα αποτελέσει ένα ακόμα πλήγμα στη δοκιμαζόμενη ελληνική κοινωνία και οικονομία.

 
Η οποιαδήποτε διαδικασία βελτίωσης του θεσμικού πλαισίου της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης οφείλει να λαμβάνει καθοριστικά υπόψη της τις θέσεις της ακαδημαϊκής κοινότητας.

Κατανοούμε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των Συγκλήτων των ελληνικών πανεπιστημίων, η σύνοδος των Πρυτάνεων των ελληνικών πανεπιστημίων καθώς και όλοι οι τοπικοί σύλλογοι των πανεπιστημιακών δασκάλων έχουν δημόσια εκφράσει την αντίθεσή τους στις κυβερνητικές προτάσεις.

 
Ζητούμε από τον Έλληνα Πρωθυπουργό Γιώργο Α. Παπανδρέου και από την Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Άννα Διαμαντοπούλου:

 
(α) να μην προχωρήσουν στην ψήφιση του νομοσχεδίου στην κατεύθυνση που έχουν διαμορφώσει, κατεύθυνση που είχε καταστροφικές συνέπειες στην Ανώτατη Εκπαίδευση όπου εφαρμόστηκε,

 
(β) να ξεκινήσουν έναν πραγματικό διάλογο με τις Συγκλήτους των πανεπιστημίων για ένα θεσμικό πλαίσιο που θα διασφαλίζει την κατοχυρωμένη από το ελληνικό Σύνταγμα αυτοδιοίκηση των ΑΕΙ, την επαρκή δημόσια χρηματοδότηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και θα σέβεται τις επιταγές των ευρωπαϊκών ακαδημαϊκών παραδόσεων για την δημόσια λειτουργία των πανεπιστημίων».