Εφημερίες της υπομονής

 

Oυρές, πολύωρη αναμονή, καρτερικοί ασθενείς αλλά και εκνευρισμένοι συνοδοί συνθέτουν το παζλ των εφημεριών στο νοσοκομείο «Παπαγεωργίου». Λόγω της καλής του φήμης η προσέλευση ασθενών είναι μεγάλη και οι «ενέσεις» υπομονής είναι απαραίτητες για όσους τύχει να χρειαστούν τις υπηρεσίες του σε ημέρα εφημερίας.

Oι ασθενείς βρίσκονται αναγκαστικά στο περίμενε για 3 έως 6 ώρες μέχρι να εξεταστούν από κάποιον γιατρό, ενώ ο «γολγοθάς» για τις εξετάσεις διαρκεί συνήθως πολύ περισσότερο, όπως καταγγέλλουν ασφαλισμένοι αλλά και εργαζόμενοι στο υπερσύγχρονο νοσοκομείο. Χαμός επικρατούσε και στην 24ωρη γενική εφημερία της περασμένης Κυριακής. Το «Παπαγεωργίου» εφημέρευε από τις 8 το πρωί της Κυριακής μέχρι τις 8 το πρωί της Δευτέρας και δημιουργήθηκε το αδιαχώρητο. Αγανακτισμένος ασθενής που μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο διαμαρτυρήθηκε στον «Α» ότι έμεινε στο τμήμα επειγόντων περιστατικών για ένα… οκτάωρο μέχρι να τον εξετάσει ο γιατρός και να υποβληθεί στις απαραίτητες εξετάσεις. Από τις 8 το βράδυ, οπότε έφτασε στο νοσοκομείο, χρειάστηκε να παραμείνει μέχρι τις 4 τα ξημερώματα για να ολοκληρωθούν οι ιατρικές και εργαστηριακές εξετάσεις.

Συνηθισμένη εικόνα

«Εικόνες σαν κι αυτήν είναι δυστυχώς συνηθισμένες στο νοσοκομείο. Στην εφημερία της περασμένης Κυριακής γινόταν χαμός. Υπήρχαν πολλές ουρές, καθώς ο κόσμος ήταν υπερβολικά πολύς. Σπανίως ξεμπερδεύει κανείς με τις ιατρικές εξετάσεις σε λιγότερο από 3 έως 4 ώρες σε μέρες γενικής εφημερίας. Μπορεί να έρθει στο νοσοκομείο στις 3 και να φύγει στις 8. Αν πρέπει να υποβληθεί και σε διάφορες εργαστηριακές εξετάσεις, τότε η αναμονή συχνά ξεπερνά και τις 6 ώρες», επισημαίνει στον «Α» ο πρόεδρος της ΕΝΙΘ (Ενωση Νοσοκομειακών Ιατρών Θεσσαλονίκης) και εργαζόμενος στο ακτινολογικό τμήμα του «Παπαγεωργίου», Χρήστος Παπαστεργίου.

«Πληρώνουν» τις ελλείψεις

Oι νοσοκομειακοί γιατροί λένε πως το πρόβλημα οφείλεται στη μεγάλη έλλειψη προσωπικού στο νοσοκομείο, σε συνδυασμό με την απουσία πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας. «Είναι γεγονός ότι πολλοί από τους ασθενείς οι οποίοι προσέρχονται στην εφημερία τόσο στο “Παπαγεωργίου” όσο και σε άλλα νοσοκομεία δεν έχουν πραγματικά ανάγκη από νοσοκομειακή φροντίδα, αλλά δεν έχουν πού να πάνε, αφού δεν λειτουργούν δομές πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας», τονίζει ο κ. Παπαστεργίου.

Παρά την αναμονή, στο «Παπαγεωργίου», δεδομένου ότι διαθέτει τμήμα επειγόντων περιστατικών, η κατάσταση στον τομέα της αντιμετώπισης σοβαρών περιστατικών θεωρείται πολύ καλή συγκριτικά με άλλα νοσοκομεία, όπου δεν γίνεται καν διαλογή των ασθενών. Oι συνοδοί των ασθενών παίρνουν μεν το «μαγικό χαρτάκι» -και μάλιστα μηχανογραφημένο- με τη σειρά προτεραιότητας, ωστόσο γίνεται κάποια αξιολόγηση των περιστατικών με βάση την εικόνα που παρουσιάζουν.

Περίπου 800 ασθενείς

«Κατά βάση μπορούμε να πούμε ότι τηρείται η σειρά προτεραιότητας, αλλά όταν σε κάθε εφημερία έχουμε 700 – 800 άτομα και το προσωπικό είναι λιγοστό, πώς να μην περιμένουν; Μόνο από τις αρχές του 2007 αποχώρησαν από το νοσοκομείο 150 άτομα -κυρίως νοσηλευτικό, ιατρικό και διοικητικό προσωπικό- για λόγους που συνήθως σχετίζονται με το συνταξιοδοτικό και το ασφαλιστικό πρόβλημα. Στο ακτινολογικό εργαστήριο εδώ και 15 μέρες δεν υπάρχει γραμματεία για να δακτυλογραφεί τα πορίσματα των εξετάσεων», αναφέρει ο πρόεδρος της ΕΝΙΘ. Σύμφωνα με απόφαση της γενικής συνέλευσης των εργαζομένων, τις επόμενες μέρες θα πραγματοποιηθεί συμβολική κατάληψη στο γραφείο διοίκησης, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τη στάση της και την έλλειψη πρωτοβουλιών για προσλήψεις.