Εκατοντάδες καταγγελίες για κάπνισμα σε δημόσιες υπηρεσίες

 

Καταπέλτης για το υπουργείο Υγείας είναι η εβδομαδιαία αναφορά του ΚΕΕΛΠΝΟ για τους παραβάτες του αντικαπνιστικού νόμου. Μπορεί στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος να μην εφαρμόζεται ο νόμος, αλλά όπως δείχνουν τα στοιχεία, στις δημόσιες υπηρεσίες, τα υπουργεία και στους κλειστούς δημόσιους χώρους ο αντικαπνιστικός νόμος παραβιάζεται συστηματικά.

Έως τις 09/02/2011  η τηλεφωνική γραμμή 1142 του ΚΕΕΛΠΝΟ δέχθηκε 15.356 καταγγελίες ( καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος 13124, κλειστοί χώροι δημόσιου τομέα 1189, κλειστοί χώροι ιδιωτικού τομέα 741, άλλοι χώροι, όπως αεροδρόμια, σταθμοί, κ.λπ. 302). Το 45% των καταγγελιών αφορούν στην Αττική και το 20% στην κεντρική Μακεδονία.

Κάπνισμα στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος

Οι καταγγελίες που αφορούν στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος σχετίζονται με το κάπνισμα των πελατών μέσα στο κατάστημα (6.941 περιπτώσεις), την ύπαρξη σταχτοδοχείων στα τραπέζια (4.253).

Κάπνισμα σε δημόσιες υπηρεσίες

Από τις 1189 καταγγελίες για εργασιακούς χώρους του δημόσιου τομέα, όπου καπνίζουν κανονικά παραβιάζοντας τον αντικαπνιστικό νόμο, οι 462 έγιναν για δημόσιες υπηρεσίες, οι 219 για νοσοκομεία και φορείς παροχής υπηρεσιών υγείας, οι 201 για εκπαιδευτικά ιδρύματα, οι 170 για νομαρχίες, δήμους και περιφέρειες, οι 54 για υπουργεία, οι 51 για αστυνομικά τμήματα και οι 32 για δημόσιες τράπεζες.

Κάπνισμα στον ιδιωτικό τομέα

Από τις 741 καταγγελίες για εργασιακούς χώρους ιδιωτικού τομέα, οι 584 έγιναν για παραβίαση του αντικαπνιστικού νόμου σε εταιρείες και καταστήματα. Οι υπόλοιπες καταγγελίες αφορούν ιδιωτικές τράπεζες, ιδιωτικά νοσοκομεία και ιατρεία, εμπορικά κέντρα, περίπτερα, ιδιωτικά σχολεία, τηλεοπτικό κανάλι, ξενοδοχεία και στα γραφεία της ΔΕΗ.

Κάπνισμα σε κλειστούς δημόσιους χώρους

Τέλος, οι 302 καταγγελίες για διάφορους άλλους δημόσιους χώρους έγιναν για κάπνισμα σε κλειστούς χώρους εμπορικών κέντρων, σε μέσα μαζικής μεταφοράς και ταξί, σε αίθουσες δεξιώσεων, σε χώρους αναμονής και στο αεροδρόμιο.

Όλες οι καταγγελίες διαβιβάζονται στις αρμόδιες υπηρεσίες οι οποίες πραγματοποιούν τους ελέγχους. Κάθε Δευτέρα η γραμμή καταγράφει όλα τα στοιχεία των ελέγχων από 221 ελεγκτικούς φορείς (δημοτικές αστυνομίες και διευθύνσεις υγείας) και εκδίδει σχετική αναφορά ελέγχων.