Ελβετικό δημόσιο: Η μετακίνηση στην εργασία μέσα στο αμειβόμενο ωράριο απασχόλησης

 Παναγόπουλος Αργύρης
 
Ο χρόνος που καταναλώνουν οι δημόσιοι υπάλληλοι στο λεωφορείο, το μετρό, το τρένο ή ο χρόνος που χάνουν για να απαντήσουν σε τηλέφωνα ή στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο σε ένα καφέ θα υπολογίζεται από την 1η Ιανουαρίου του 2020 στο ωράριο εργασίας του κάθε εργαζόμενου και ως εκ τούτου θα… ανταμείβεται.

Η ελβετική κυβέρνηση υιοθέτησε την πρόταση τεσσάρων συνδικάτων και αποφάσισε ότι «στον δημόσιο τομέα στις μέρες μας απαιτείται μεγαλύτερη ελαστικότητα στις μορφές εργασίας», όπως τόνισε ο υπεύθυνος Ομοσπονδιακού Γραφείου Προσωπικού του Δημοσίου Τομέα Άναντ Τζάγκταπ, διευκρινίζοντας ότι «ο νέος κανονισμός δεν θα λειτουργήσει αυτόματα» και «αποτελεί μια προαιρετική διάταξη» που θα εφαρμόζεται με βάση τον κανονισμό για την «Κινητική Εργασία της Ομοσπονδιακής Διοίκησης» μετά από άδεια του προϊσταμένου τής κάθε υπηρεσίας που θα εξετάζει τα χαρακτηριστικά της εργασίας του κάθε υπάλληλου. Σύμφωνα με τους πρώτους υπολογισμούς, τουλάχιστον 38.000 υπάλληλοι του Δημοσίου θα μπορούν να επωφεληθούν από το νέο μέτρο.

Κατά μέσο όσο ο κάθε εργαζόμενος στον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα δαπανά 62 λεπτά την ημέρα για να πάει και να επιστρέψει από την εργασία του και ως εκ τούτου πολλές επιχειρήσεις ήδη έχουν προβλέψει πώς να αξιοποιήσουν τον χρόνο αυτό των εργαζομένων τους, ενώ ιστορική έχει παραμείνει στην Ελβετία η φωτογραφία από κινητό επιβάτη της πρώην υπουργού Μεταφορών Ντόρις Λέουτχαρντ, που μαζί με τη γραμματέα της εργάζονταν πυρετωδώς καθισμένες στα σκαλιά διώροφου τρένου της διαδρομής Βέρνης – Ζυρίχης.

Η κυβέρνηση πάντως της Βέρνης δηλώνει ότι εμπιστεύεται τους υπαλλήλους της για τη χρήση του νέου μέτρου, ενώ ορισμένα συνδικάτα του ιδιωτικού τομέα δηλώνουν έτοιμα για να διεκδικήσουν την επέκταση του μέτρου και στον δικό τους τομέα.