ΕΣΑΜΕΑ: Μέτρα για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης των ατόμων με αναπηρία

 ΤΗ λήψη δραστικών μέτρων για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης των ατόμων με αναπηρία σε όλες τις βαθμίδες του εκπαιδευτικού συστήματος, ζητά η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑΜΕΑ) και οι φορείς – μέλη της, με υπόμνημά τους προς την υπουργό Παιδείας, στην οποία θα το επιδώσουν την προσεχή Τρίτη κατά την προγραμματισμένη κινητοποίηση του κλάδου, έξω από το υπουργείο Παιδείας.

Σε συνέντευξη Τύπου που έδωσαν σήμερα ο πρόεδρος της ΕΣΑΜΕΑ Ιωάννης Βαρδακαστάνης και εκπρόσωποι των φορέων-μελών της Συνομοσπονδίας, κατέκριναν την υπουργό Παιδείας για ολιγωρία ως προς τις – προ δύο ετών- σχετικές υποσχέσεις της, όπως ανέφεραν. Επίσης, ζήτησαν από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να αναλάβουν τις ευθύνες τους για τη διασφάλιση της λήψης δραστικών μέτρων για την αναμόρφωση του εκπαιδευτικού συστήματος, αφού τα άτομα με αναπηρία «εξακολουθούν να βιώνουν τον αποκλεισμό τους σε όλες τις βαθμίδες του, σε πλήρη παραβίαση του Συντάγματος», όπως δήλωσαν.

Στο υπόμνημα που θα κατατεθεί στην υπουργό περιλαμβάνονται στο σύνολό τους τα αιτήματα του αναπηρικού κινήματος για την εκπαίδευση των ΑΜΕΑ, την επαγγελματική αποκατάσταση των εκπαιδευτικών με αναπηρία, αλλά και τη λήψη μέτρων για τα ΑΜΕΑ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Για τα ζητήματα αυτά μίλησαν και οι κ.κ. Μηνάς Ευσταθίου, πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Ειδικής Αγωγής, Δημ. Παπαευθυμίου, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ειδικού Εκπαιδευτικού Πρποσωπικού, Δημ. Στεφανίδης πρόεδρος της Πανελλήνιας ομοσπονδίας συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων ΑΜΕΑ.

Μεταξύ των αιτημάτων περιλαμβάνονται: η ίδρυση Γενικής Γραμματείας για την εκπαίδευση των ΑΜΕΑ, η συμμετοχή της ΕΣΑΜΕΑ στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, η αναβάθμιση της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής, η αναβάθμιση των Κέντρων Διάγνωσης-Αξιολόγησης-Υποστήριξης, η ίδρυση νέων Μονάδων Ειδικής Αγωγής και η επέκταση του θεσμού του ολοήμερου σχολεία και στα ειδικά σχολεία.

Τέλος, για την τριτοβάθμια εκπαίδευση ζητείται η Σύσταση Υπηρεσίας Υποδοχής Ενημέρωσης και Υποστήριξης των Φοιτητών με Αναπηρία, η διασφάλιση της προσβασιμότητας και η παροχή τεχνικού εξοπλισμού τους, καθώς και η θέσπιση ατομικής βοήθειας (συνοδός, διερμηνέας, ανάγνωση Μπράιγ κ.α.).