Γκρίζα διαφήμιση

Η αξιοπιστία των εφημερίδων βυθίζεται διαρκώς. 
Επιπλέον κάνουν και οι ίδιες όσα περισσότερα μπορούν, ώστε η αξιοπιστία τους να φτάσει στα τάρταρα.


Στις χτεσινές Κυριακάτικες εφημερίδες εντοπίσαμε περιστατικά που βγάζουν μάτι:


Στον ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΤΥΠΟ υπάρχει ολοσέλιδο ανυπόγραφο άρθρο με τίτλο «Novartis: Ανανεώνει τη δέσμευσή της για την εξάλειψη της ελονοσίας». Πρόκειται για εγκώμιο που στην πραγματικότητα είναι διαφήμιση. Αυτό όμως δεν υποδηλώνεται πουθενά, ώστε να παραπλανάται ο αναγνώστης και να το εκλαμβάνει ως ρεπορτάζ. Το παράδοξο είναι πως το κείμενο έχει ακατανόητη σύνταξη, σα να προέρχεται από αυτόματη μετάφραση στον Google Translator!


Σε τρείς Κυριακάτικες εφημερίδες υπάρχει πανομοιότυπο ολοσέλιδο άρθρο με τίτλο «Metropolitan: Πρώτο, με 814 ρομπτικές επεμβάσεις Mako“. Το φιλοξενούν στις σελίδες τους το ΒΗΜΑ, το ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ και η Real News με τρόπο ανάλογο ε αυτόν που φιλοξενεί τη Novartis ο ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ.


Πρόκειται για πληρωμένη διαφήμιση, η οποία εμφανίζεται τάχα ως επιστημονική μελέτη που εκθειάζει το συγκεκριμένο Ιδιωτικό Νοσηλευτήριο.


Τέλος, το ΠΑΡΟΝ έχει ολόκληρο ανθόκηπο με ανάλογα ανυπόγραφα άρθρα, που στην πραγματικότητα αποτελούν γκρίζα διαφήμιση.


Δυστυχώς η ΕΣΗΕΑ, η οποία μάλιστα υπερηφανεύεται πως διαθέτει και Κώδικα Δεοντολογίας, επιτρέπει να εξαπατώνται οι αναγνώστες εφημερίδων σε ιατρικά ζητήματα χωρίς να πράττει το παραμικρό..