Κούτσα κούτσα η υγεία

Της ΣΟΦΙΑΣ ΝΕΤΑ
Μέτρια χαρακτηρίζεται η ποιότητα των υπηρεσιών υγείας από τις κατοίκους της χώρας μας, οι οποίοι δίνουν μεγάλη έμφαση στην έγκαιρη προσοχή από το προσωπικό, ενώ η ίδια έρευνα έδειξε ότι υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης ώστε οι υπηρεσίες υγείας να πλαισιώνουν τον ασθενή με τον απαιτούμενο σεβασμό.

Το 65,5% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι έτυχαν της κατάλληλης προσοχής κατά τη διάρκεια της νοσηλείας τους, ενώ μέτρια άποψη σχετικά με την προσοχή είχαν το 25%, ενώ κακή και πολύ κακή το 9,5%. Επίσης το 30% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι γιατροί και νοσηλευτικό προσωπικό άκουγαν πάντα με προσοχή, το 32,1% «συνήθως», το 17,6% «κάποιες φορές», ενώ μόνον το 6% των ερωτηθέντων είπαν ότι δεν είχαν «ποτέ» ακουστεί προσεκτικά.

Με σημείο αναφοράς την αντιμετώπισή τους με αξιοπρέπεια, το 69,2% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι η εξυπηρέτησή τους ήταν καλή και πολύ καλή το 22,3% μέτρια και το 8,5% κακή ή πολύ κακή. Για την ίδια ερώτηση, αλλά για υπηρεσίες που παρέχονται στο νοσοκομείο, το 59,3% χαρακτηρίζουν την αντιμετώπιση καλή και πολύ καλή, το 23,5% μέτρια και το 17,2% κακή.

Η έρευνα, διενεργήθηκε σε 4.028 νοικοκυριά που χρησιμοποίησαν το τελευταίο διάστημα πρωτοβάθμιες ή νοσοκομειακές υπηρεσίες για λογαριασμό του Τμήματος Οικονομικών της Υγείας της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας (ΕΣΔΥ).

Τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσίασε σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου ο καθηγητής Οικονομικών της Υγείας και πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του Συνεδρίου Γιάννης Κυριόπουλος και ο καθηγητής Επιχειρησιακής Ερευνας Πανεπιστημίου Πατρών Μονάδα Σχεδιασμού και Πολιτικής Υγείας, Αρης Σισσούρας.

Ο καθηγητής τόνισε ότι η έρευνα θα ανακοινωθεί, μεταξύ άλλων, κατά τη διάρκεια του 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου για τη Διοίκηση, τα Οικονομικά και τις Πολιτικές Υγείας, το οποίο πραγματοποιείται από τις 13 έως τις 16 του μήνα στο «Χίλτον» στην Αθήνα.

Μεταξύ άλλων το 29,1% απάντησαν ότι πάντα τους εξηγούνταν τα πράγματα για τη νοσηλεία τους με κατανοητό τρόπο, το 30% «συνήθως», το 19,5% «κάποιες φορές» και μόνον το 7,1% «ποτέ».

Σχετικά με το αν οι γιατροί και το νοσηλευτικό προσωπικό κρατούν εμπιστευτικές τις προσωπικές πληροφορίες που αντλούν από τον ασθενή για την κατάσταση της υγείας του, το 41% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι αυτό συμβαίνει «πάντα», το 26,5% «συνήθως», το 9,2% «κάποιες φορές» και μόνο το 5% απάντησε ποτέ.