Με 1,3 δισ. ευρώ κόστος για το Δημόσιο “έκλεισαν” για Σκαραμαγκά

Με επιβάρυνση για το ελληνικό Δημόσιο 1,3 δισ. ευρώ τουλάχιστον κλείνει η συμφωνία μεταβίβασης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά από την Thyssen Krupp Marine Systems στην Abu Dhabi Mar.

Μετά από πολύωρες διαπραγματεύσεις που πραγματοποιήθηκαν από την Τετάρτη έως και χθες το πρωί μεταξύ του υπουργού Εθνικής Άμυνας Ευ. Βενιζέλου και των εκτελεστικών προέδρων της γερμανικής και της αραβικής εταιρείας, υπήρξε συμφωνία επί της αρχής μεταξύ των δύο πλευρών και το τελικό πλαίσιο της σύμβασης προβλέπεται να υπογραφεί την ερχόμενη Πέμπτη.

Παράληλλα με τις δύο υφιστάμενες συμβάσεις για την κατασκευσή τεσσάρων νέων υποβρυχίων Τ214, αποφασίστηκε να γίνει παραγγελία για κατασκευή δύο νέων υποβρυχίων ίδιου τύπου κόστους 500 εκατ. ευρώ το καθένα. Ειδικότερα, συμφωνήθηκε χρονοδιάγραμμα πληρωμών σε βάθος εννέα χρόνων με επιβάρυνση για το Ελληνικό Δημόσιο 200 εκατ. ευρώ ανά χρόνο για το σύνολο του προγράμματος των υποβρυχίων. Από το σύνολο των 1,8 δισ. ευρώ αφαιρούνται περίπου 485 εκατ. ευρώ, καθώς αποφασίστηκε να μην εκσυγχρονιστούν τα δύο από τα τρία υποβρύχια Τ209 αφού κρίθηκε “ασύμφορο” και έτσι απομένουν στη διάθεση της ελληνικής πλευράς από τη σύμβαση περίπου 600 εκατ. ευρώ (485 σε χρήματα και 117 σε ανταλλακτικά).

 

Στο Δημόσιο επιστρέφει ο “Παπανικολής”

Ακόμη στο ελληνικό Π.Ν. φαίνεται ότι θα… αγκυροβολήσει τελικά το “Παπανικολής” μετά την απόφαση του Ελληνικού Δημοσίου να αποκτήσει το υποβρύχιο ως περιουσιασικό στοιχείο του, “προκειμένου αυτό να ορίσει την αρμόζουσα αξία του στην αγορά πολεμικών σκαφών και να πωληθεί σε τρίτη χώρα με την εμπορική μεσολάβηση της ADΜ”.