Πρωταθλητές Ευρώπης στα θανατηφόρα τροχαία

Το 2007, σε κάθε 1 εκατ. Ελληνες αντιστοιχούσαν 141 νεκροί

Τ α πρωτεία στους θανάτους από τροχαία ατυχήματα έχει η χώρα μας στην Ευρώπη. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η Ελλάδα έρχεται πρώτη και με μεγάλη διαφορά από τον δεύτερο στην Ευρώπη των «15» και έκτη στην Ευρώπη των «27». Σύμφωνα με την ΕΕ, το 2007 σε κάθε 1 εκατ. κατοίκους αντιστοιχούσαν 141 νεκροί συμπατριώτες μας σε αυτοκινητικό δυστύχημα. Τα νέα στοιχεία ήλθαν να επιβεβαιώσουν την αρνητική παράδοση που έχει δημιουργηθεί στη χώρα μας. Μόνο την περίοδο του καλοκαιριού σε περισσότερα από 4.000 τροχαία 482 Ελληνες σκοτώθηκαν στους ελληνικούς δρόμους, ενώ 599 τραυματίστηκαν βαριά και άλλοι 4.539 ελαφρά. Επίσης, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της ΕΕ, στο πρώτο οκτάμηνο του 2008 η Ελλάδα παρουσίασε αύξηση θανατηφόρων τροχαίων κατά 8,6%. Και όλα αυτά παρά την εφαρμογή του νέου αυστηρότερου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Ακόμη, είναι ενδεικτικό ότι το 2006 στα 16.010 τροχαία που σημειώθηκαν στην Ελλάδα σκοτώθηκαν 1.657 και τραυματίστηκαν 19.733

άνθρωποι. Επίσης, στη χώρα μας διογκώνεται το φαινόμενο των οδηγών οι οποίοι χτυπούν και εγκαταλείπουν πεζούς και μοτοσικλετιστές. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο Διαδίκτυο τα απεγνωσμένα μηνύματα που απευθύνονται σε τυχόν μάρτυρες τροχαίων γίνονται ολοένα περισσότερα.

Η επικίνδυνη άνοδος των θανατηφόρων δυστυχημάτων

στην Ευρωπαϊκή Ενωση θα απασχολήσει και την αυριανή συνάντηση των ευρωπαίων υπουργών Μεταφορών η οποία θα πραγματοποιηθεί στο Λουξεμβούργο. Στο πλαίσιο της γαλλικής προεδρίας

της ΕΕ ο γάλλος υπουργός μεταφορών

Ντομινίκ Μπουσερό

αναμένεται να προτείνει στους ομολόγους του σκληρότερα μέτρα αλλά και νέες ιδέες, όπως είναι η δημιουργία ενός ευρωπαϊκού δικτύου

ανταλλαγής πληροφοριών για παραβάτες, καθώς υπεύθυνοι για ουκ ολίγα ατυχήματα στον κοινοτικό χώρο είναι ξένοι υπήκοοι.

Σε ευρωπαϊκό επίπεδο οι κύριες αιτίες δυστυχημάτων είναι η

υπερβολική ταχύτητα (30%), η οδήγηση σε κατάσταση μέθης (25%), διάφορες άλλες αιτίες (24%), η μη χρήση της ζώνης ασφαλείας (24%) και η παραβίαση του φωτεινού σηματοδότη (24%).