Σε μεγάλη κρίση και τα γερμανικά φαρμακεία – Κλείνουν υπερδιπλάσια από όσα ανοίγουν

class=MsoNormal style=”MARGIN: 0cm 0cm 4pt”>Ο ανταγωνισμός μεταξύ των γερμανικών φαρμακείων σε τοπικό επίπεδο είναι έντονος και πολλές μικρές επιχειρήσεις έχουν περιέλθει σε δεινή οικονομική κατάσταση.


class=MsoNormal style=”MARGIN: 0cm 0cm 4pt”>Κοινά χαρακτηριστικά με την Ελλάδα, παρουσιάζει η κρίση του φαρμακείου στη Γερμανία.


class=MsoNormal style=”MARGIN: 0cm 0cm 4pt”>Σύμφωνα με τον φορέα φαρμακοποιών (ABDA), τα φαρμακεία της συγκεκριμένης χώρας κλείνουν με υπερδιπλάσια συχνότητα σε σχέση με όσα ανοίγουν.


class=MsoNormal style=”MARGIN: 0cm 0cm 4pt”>Τον περασμένο χρόνο, έκλεισαν 346 και άνοιξαν μόλις 154, με τον αριθμό των λειτουργούντων φαρμακείων να ανέρχεται σε 20.249.


class=MsoNormal style=”MARGIN: 0cm 0cm 4pt”>Ο μεγαλύτερος αριθμός φαρμακείων που έχει ποτέ καταγραφεί στη Γερμανία είναι 21.602, το έτος 2008.


class=MsoNormal style=”MARGIN: 0cm 0cm 4pt”>Ενδιαφέρουσα είναι η σύγκριση με την Ελλάδα, όπου λειτουργούν περίπου 11.000 φαρμακεία. Ο αριθμός αυτός δεν είναι καν υποδιπλάσιος από τον αντίστοιχο της Γερμανίας, η οποία έχει σχεδόν οκτώ φορές μεγαλύτερο πληθυσμό από της χώρας μας!


class=MsoNormal style=”MARGIN: 0cm 0cm 4pt”>Στην Ελλάδα, αναλογούν δέκα φαρμακεία ανά 10.000 κατοίκους, όταν στη Γερμανία η αναλογία είναι 2,5 προς 10.000.


class=MsoNormal style=”MARGIN: 0cm 0cm 4pt”>Η αναλογία κατοίκων ανά φαρμακείο στην Ελλάδα είναι περίπου τριπλάσια από το μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, διπλάσια από αυτή της Ισπανίας, και περίπου τριπλάσια από αυτή της Γαλλίας, της Ισπανίας και της Πορτογαλίας.


class=MsoNormal style=”MARGIN: 0cm 0cm 4pt”>Αναλογία


class=MsoNormal style=”MARGIN: 0cm 0cm 4pt”>Η πυκνότητα, ωστόσο, των φαρμακείων στη Γερμανία εξακολουθεί να είναι κάτω από το μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου η αναλογία είναι 3,1 φαρμακεία ανά 10.000 κατοίκους.


class=MsoNormal style=”MARGIN: 0cm 0cm 4pt”>Ο πρόεδρος της ABDA, Friedemann Schmidt εκτιμά πως ο ανταγωνισμός μεταξύ των φαρμακείων σε τοπικό επίπεδο είναι έντονος. Πολλά μικρά φαρμακεία – σημειώνει – έχουν περιέλθει σε δεινή οικονομική κατάσταση.


class=MsoNormal style=”MARGIN: 0cm 0cm 4pt”>Σύμφωνα με τον κ. Schmidt, δεν υπάρχει σταθερό οικονομικό περιβάλλον και σταθερές οι αποδοχές.


class=MsoNormal style=”MARGIN: 0cm 0cm 4pt”>Ανταγωνισμός


class=MsoNormal style=”MARGIN: 0cm 0cm 4pt”>Στην Ελλάδα, ο ανταγωνισμός μεταξύ των φαρμακείων δεν υπάρχει σε επίπεδο τιμών, αλλά σε τομείς, όπως η θέση τους και οι υπηρεσίες που προσφέρουν στο κοινό.


class=MsoNormal style=”MARGIN: 0cm 0cm 4pt”>Εκτός από φάρμακα, πωλούν προϊόντα, όπως καλλυντικά, μη συνταγογραφούμενα φάρμακα (ΜΗΣΥΦΑ), βιταμίνες, συμπληρώματα διατροφής, βρεφικό γάλα και συναφή προϊόντα.


class=MsoNormal style=”MARGIN: 0cm 0cm 4pt”>Περίπου τα δύο τρία του τζίρου προέρχεται από την πώληση φαρμάκων και περίπου το 10% έως 15% από τη διάθεση καλλυντικών, ενώ ένα 15% αφορά ΜΗΣΥΦΑ.


class=MsoNormal style=”MARGIN: 0cm 0cm 4pt”>ΔΗΜ.Κ.


class=MsoNormal style=”MARGIN: 0cm 0cm 4pt”>