Στην «άκρη» ο υπολογιστής στα δημόσια νοσοκομεία

Πιστοί στο «χαρτί και το μολύβι» παραμένουν οι περισσότεροι εργαζόμενοι στα δημόσια νοσοκομεία. Παρ’ όλο που το 61% έχει πρόσβαση σε ηλεκτρονικό υπολογιστή στην υπηρεσία που εργάζεται, μόνο το 34% των εργαζομένων τον χρησιμοποιούν και συνήθως όχι σε καθημερινή βάση. Την ίδια στιγμή ένας στους δύο εργαζόμενους στον χώρο της Υγείας δεν έχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο μέσω της υπηρεσίας του, με τους νοσηλευτές να βρίσκονται στη δυσμενέστερη θέση. Αυτά είναι ορισμένα από τα βασικά συμπεράσματα έρευνας που διεξήγαγε το Παρατηρητήριο για την Κοινωνίας της Πληροφορίας με στόχο τη διερεύνηση της αντίληψης των εργαζομένων στα δημόσια νοσοκομεία, σχετικά με τη χρήση τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών.

Ειδικότερα, όπως κατέδειξε η έρευνα, το 54% των εργαζομένων στον χώρο της Δημόσιας Υγείας έχουν πρόσβαση μέσω της υπηρεσίας τους στο Διαδίκτυο, αλλά μόνο το 18% διαθέτει προσωπικό λογαριασμό ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Πρόσβαση στο Διαδίκτυο ανά κατηγορία εργαζομένων έχουν το προσωπικό πληροφορικής (100%), το 82% των ανώτατων διοικητικών στελεχών, το 75% του διοικητικού προσωπικού, το 65% των γιατρών και μόλις το 32% των νοσηλευτών/τριών. Ως κυριότεροι λόγοι χρήσης του Διαδικτύου αναφέρονται η βελτίωση της γνώσης γύρω από το αντικείμενο εργασίας, η πληροφόρηση σχετικά με τις δυνατότητες περαιτέρω κατάρτισης και η αναζήτηση πληροφοριών από ιατρικά περιοδικά σχετικά με φάρμακα και αντενδείξεις.

Επιπλέον, σύμφωνα με την έρευνα, για την κατάρτιση των εργαζόμενων στα νοσοκομεία σε Τεχνολογίες Πληροφορικής διατίθεται κατά μέσο όρο το 0,5% του συνολικού προϋπολογισμού των νοσοκομείων. Την ίδια στιγμή το 40% των εργαζομένων δηλώνουν ότι ο φορέας τους έχει διοργανώσει σεμινάριο ηλεκτρονικών υπολογιστών μέσα στην τελευταία πενταετία.

Μεγάλο ποσοστό των διοικητικών στελεχών των νοσοκομείων (80%) ανέφερε ότι η χρήση τεχνολογιών πληροφορικής είχε θετικες επιπτώσεις στην άσκηση των καθηκόντων τους και το 76% των γιατρών δήλωσε ότι βοηθά γενικά την εργασία τους. Θετικός είναι ο αντίκτυπος και στους πολίτες, καθώς η εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών οδήγησε σε μείωση του αριθμού λαθών, του χρόνου εξυπηρέτησης αλλά και των παραπόνων.