Στο ράφι το δικαίωμα για εκπαίδευση των απεξαρτημένων

.

«ΕΚΕΙΝΟο που ζητάμε είναι εκπαίδευση και δραστηριότητες που αναλογούν στον κάθε άνθρωπο. Θέλουμε να ενταχθούμε στην κοινωνία ως ισότιμα μέλη και όχι ως ειδικές περιπτώσεις. Εγώ φέτος θα τελείωνα το λύκειο, αλλά αυτό τώρα είναι αδύνατο και έτσι δεν μπορώ να κοιτάξω για κάτι παραπάνω».

Η Αναστασία Κελεσίδου, μέλος του Κέντρου Επανένταξης της θεραπευτικής κοινότητας «Ιθάκη», εκφράζει την αγωνία όλων των απεξαρτημένων που βλέπουν να χάνουν την τελευταία ίσως ευκαιρία τους για εκπαίδευση λόγω της γραφειοκρατίας. Ο νόμος για το προσωπικό των μεταβατικών σχολείων και των προγραμμάτων εκπαίδευσης για τα απεξαρτημένα μέλη του ΚΕΘΕΑ και της θεραπευτικής κοινότητας «Ιθάκη», μολονότι ψηφίστηκε, ακόμα δεν έχει ενεργοποιηθεί, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να γίνουν οι προσλήψεις των 134 εκπαιδευτών που είναι απαραίτητοι για τη λειτουργία των σχολείων. Έτσι, από τον περασμένο Σεπτέμβριο παραμένουν κλειστά τα τρία μεταβατικά σχολεία στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και τη Λάρισα, καθώς και τα προγράμματα αθλητισμού, ξένων γλωσσών, ηλεκτρονικών υπολογιστών, ψυχαγωγίας και καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων, τα οποία παρακολουθούν περίπου 1.000 άτομα σε όλη την Ελλάδα.

Επαγγελματική κατάρτιση

Τα μεταβατικά σχολεία δημιουργήθηκαν προκειμένου οι απεξαρτημένοι να μπορούν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στο γυμνάσιο και το λύκειο, να φοιτήσουν στο πανεπιστήμιο ή ακόμη να αποκτήσουν επαγγελματική κατάρτιση που θα τους παρέχει τα προσόντα για να βρουν εργασία και να επανενταχθούν στην κοινωνία. Σημειώνεται ότι το 50% των μελών του ΚΕΘΕΑ στη Θεσσαλονίκη δεν έχουν τελειώσει το γυμνάσιο ή το λύκειο και το 5% είναι αναλφάβητοι, ενώ εννέα στους δέκα που έχουν επιχειρήσει να φοιτήσουν σε κάποιο άλλο σχολείο το έχουν εγκαταλείψει.