ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Χωρίς σχολικό κινδυνεύουν να μείνουν 800 παιδιά με αναπηρίες

Στο δρόμο κινδυνεύουν να μείνουν από τις 7 Ιανουαρίου 2010 οκτακόσιοι μαθητές, παιδιά με αναπηρίες, τα οποία μεταφέρονται στα ειδικά σχολεία της Θεσσαλονίκης με λεωφορεία που μισθώνει η νομαρχία.

 

Της Φανής Σοβιτσλή
Fsovitsli@makthes.gr  

Η ετήσια κρατική επιχορήγηση, που ανέρχεται σε μόλις 500 ευρώ το χρόνο ανά μαθητή, δεν επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες, ενώ οι δύο διαγωνισμοί που προκήρυξε η ΝΑΘ για το έργο της μεταφοράς των μαθητών ήταν άγονοι, καθώς δεν υπήρξε ούτε μία προφορά.
Αν δεν βρεθεί άμεσα λύση, από τις 31 Ιανουαρίου σχολείο δεν θα μπορούν να πάνε ούτε οι υπόλοιποι 11.200 μαθητές της περιφέρειας του νομού, οι οποίοι ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές και μετακινούνται με λεωφορεία.
Τα 800 παιδιά με αναπηρίες ζουν κυρίως σε περιοχές ανατολικά και δυτικά της Θεσσαλονίκης. Για έξι από αυτά υπάρχει παντελής αδυναμία μεταφοράς τους, καθώς τα σπίτια τους βρίσκονται σε απομακρυσμένα σημεία, όπου δεν μπορεί να προσεγγίσει λεωφορείο, παρά μόνο ταξί ή Ι.Χ. αυτοκίνητο. Πρόκειται για παιδιά με ειδικά προβλήματα, ηλικίας 5-18 ετών, τα οποία φοιτούν σε σχολεία όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης.

Η ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΣΗΚΩΝΕΙ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΨΗΛΑ
Η διοίκηση της νομαρχίας σηκώνει τα χέρια ψηλά, δεδομένου ότι δεν υπάρχουν χρήματα, ενώ δεν έχει πάρει καμία απάντηση στις οχλήσεις της προς την κυβέρνηση να αλλάξει ο τρόπος διεξαγωγής των διαγωνισμών. “Είναι σαφές ότι από τις 7 Ιανουαρίου τα παιδιά με αναπηρίες δεν θα πάνε σχολείο, αφού δεν θα υπάρχει μεταφορικό μέσο. Και δυστυχώς το ίδιο πρόβλημα θα αντιμετωπίσουμε και με τα υπόλοιπα παιδιά που ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές του νομού που μετακινούνται με λεωφορεία”, τόνισε στη χθεσινή συνεδρίαση του νομαρχιακού συμβουλίου ο αντινομάρχης Ποιότητας Ζωής Γιώργος Τσαμασλής. Εξήγησε ότι φέτος έγιναν δύο διαγωνισμοί για το έτος 2009-2010, αλλά επειδή δεν υπήρχαν οι πιστώσεις, οι ημερομηνίες των συμβάσεών τους λήγουν αναγκαστικά για τα ΑΜΕΑ στις 7-1-2010 και για τα υπόλοιπα παιδιά στις 31-1-2010. Δυστυχώς, όπως είπε ο αντινομάρχης, ακόμη και πιστώσεις να υπήρχαν, η ΝΑΘ είναι δέσμια του περίφημου μαθηματικού τύπου που θεσπίστηκε με νόμο του 1997 και προβλέπει συγκεκριμένο κόστος ανά μαθητή για τη μεταφορά του με λεωφορείο.

ΠΡΟΣΔΟΚΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΑΝΑΘΕΣΗ
Μόνη λύση, ανέφερε ο κ. Τσαμασλής, είναι τα αρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Παιδείας να στείλουν ειδική εγκύκλιο στη νομαρχία Θεσσαλονίκης, με την οποία θα επιτραπεί η απευθείας ανάθεση του έργου μεταφοράς των μαθητών και μάλιστα χωρίς δεσμευτικό όριο.
“Διαφορετικά”, είπε ο ίδιος, “αν δηλαδή πάμε μόνοι μας σε απευθείας ανάθεση και βρούμε κάποια επιπλέον χρήματα, κινδυνεύει με καταλογισμό ο νομάρχης Θεσσαλονίκης μετά τον έλεγχο που θα ασκήσει ο Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης, δεδομένου ότι ο νόμος είναι συγκεκριμένος”. Για αυτό το λόγο ο αντινομάρχης ζήτησε χθες από τα μέλη του νομαρχιακού συμβουλίου να σταλεί από κοινού σχετικό έγγραφο προς του υπουργούς Γ. Παπακωνσταντίνου και  Ά. Διαμαντοπούλου, προκειμένου το αίτημα να έχει τη νομιμοποίηση όλου του σώματος και όχι μόνο του νομάρχη Π. Ψωμιάδη.  
Πεποίθηση των περισσοτέρων είναι πως η κυβέρνηση θα αποσύρει το μαθηματικό τύπο για τους διαγωνισμούς, εξαιτίας του οποίου προκύπτουν χαμηλότερες αμοιβές, με αποτέλεσμα οι λεωφορειούχοι να αρνούνται να κάνουν προσφορές για το έργο.