Ζημιές 1,5 δισ. ευρώ από τις κινητοποιήσεις των φορτηγών

Ισως κι ένας μήνας θα απαιτηθεί για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς μετά το τέλος της αποχής των μεταφορέων από τα καθήκοντά τους. Επιχειρηματίες εκτιμούν ότι οι συνολικές ζημιές στην αγορά ανέρχονται γύρω στα 1,5 δισ. ευρώ και το μεγαλύτερο μέρος αυτής, γύρω στο 1 δισ. ευρώ, αντιστοιχεί στις εξαγωγές. Το ισχυρότερο πλήγμα από την 20ήμερη αποχή δέχτηκαν οι εξαγωγικές επιχειρήσεις. Περίπου 500 εκατ. ευρώ ζημιές είναι ο απολογισμός από τις παραγγελίες που δεν εκτελέστηκαν. Αλυσίδες σούπερ μάρκετ, ιδίως στη Βόρεια Ελλάδα και τα νησιά, θα χρειαστούν 10 και 20 μέρες να εφοδιαστούν ξανά με τα απαραίτητα αγαθά και προϊόντα που έλειψαν από τα ράφια τους. Αλλες επιχειρήσεις, όπως εκείνες των εμφιαλώσεων νερών ανέστειλαν για κάποιες μέρες τη λειτουργία τους. Επιπλέον, οι επιχειρήσεις επιβαρύνθηκαν αναίτια από τις χρεώσεις αποθηκευτικών δικαιωμάτων του ΟΛΠ, υπολογίζεται ότι περί τα 10.000 με 12.000 κοντέινερς ήταν εγκλωβισμένα στα λιμάνια, ενώ, όπως αναφέρει και ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ Κ. Μίχαλος δεκάδες επιχειρήσεις αδυνατούν να ανταποκριθούν στις φορολογικές υποχρεώσεις τους. Για παράδειγμα καθυστέρησαν στην καταβολή του ΦΠΑ.

 

Ο κ. Μίχαλος μάλιστα ζήτησε από τον υπουργό Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου παράταση των προθεσμιών καταβολής των ποσών ΦΠΑ: «Από τις κινητοποιήσεις των μεταφορέων έχουν προκληθεί σημαντικότατες ζημιές στις επιχειρήσεις, κυρίως εξαιτίας της στάσης συνδιαλλαγών και της αύξησης εξόδων αποθήκευσης, που έχουν αφήσει άδεια τα ταμεία.

Στο σύνολό τους σχεδόν οι επιχειρήσεις αδυνατούν να πληρώσουν εμπρόθεσμα στο κράτος τις υποχρεώσεις τους και αν δεν υπάρξει από την πλευρά σας ρύθμιση του ζητήματος, τότε είναι βέβαιο ότι αρχικά θα αυξηθούν οι στρατιές των ανέργων και στη συνέχεια τα λουκέτα των επιχειρήσεων, λόγω πλήρους αδυναμίας συνέχισης της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας», λέει χαρακτηριστικά.