«Ζωγραφίζω με ιατρικά υλικά»

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΠΕΤΡΟΣ ΣΤΕΦΑΝΗΣ

«Την πατέντα της τεχνικής που επινόησα για να ζωγραφίζω την ονόμασα “art injection”, δηλαδή “τέχνη με τη σύριγγα”. Μέσα σ΄ αυτή, αφού βγάλω τη βελόνα, ρίχνω τα υγρά χρώματα και τα εκτοξεύω πάνω στον μουσαμά μου. Στη συνέχεια τα απλώνω, ώστε να τους δώσω μορφή, να σχηματίσω τις πολύχρωμες φιγούρες που έχω εμπνευστεί», λέει στα «ΝΕΑ» ο κ. Κώστας Τσιναρίδης.


Το ταλέντο και το μεράκι στη ζωγραφική το είχε από μικρός. Τώρα, εδώ και δυόμισι δεκαετίες, το εξωτερικεύει με επιτυχία και… ενέσιμα. Γιατρός- ακτινολόγος στο επάγγελμα, μέλος της Ελληνικής, αλλά και της Διεθνούς Ενώσεως Ιατρών Καλλιτεχνών, ο 54χρονος Τρικαλινός κ. Τσιναρίδης έχει βρει τον δικό του, πρωτότυπο σε Ελλάδα κι εξωτερικό, τρόπο εικαστικής έκφρασης. Χρωματίζει τα ξύλινα ή και υφασμάτινα τελάρα στους πίνακές του, όχι μόνο με τα κλασικά πινέλα του, αλλά και με τους ασυνήθιστους χρωστήρες του: τις ιατρικές σύριγγες που χρησιμοποιεί και στο ατελιέ του, την ώρα που ζωγραφίζει όρθιος, με το καβαλέτο του οριζόντια.

«Ως φοιτητής, στην Πάρμα της Ιταλίας, ασχολήθηκα λιγάκι με τη ζωγραφική του δρόμου, τελείως αυτοδίδακτος. Στη Θεσσαλονίκη πια, όπου είχα πάει για ειδικότητα, άρχισα να φτιάχνω και πίνακες με λάδια και παστέλ. Ώσπου εκεί στο νοσοκομείο όπου κάναμε πυελογραφίες- ακτινογραφίες ουροποιητικού συστήματος-, διαπίστωσα ότι το σκιαστικό υγρό που βάζαμε σε σύριγγα- για τη σκιαγράφηση νεφρών, στομάχου και εντέρου- γινόταν γρήγορα στερεό. Καθώς, λοιπόν, κανονικά το ελαιόχρωμα θέλει καμιά δεκαριά ώρες για να στερεοποιηθεί, είπα κι εγώ να δοκιμάσω με τον ίδιο τρόπο να το στεγνώνω πολύ πιο σύντομα. Το ζητούμενο, δηλαδή, για μένα ήταν να μη διασκορπίζονται ανορθόδοξα τα χρώματά μου- αν διαχυθεί το κυρίως θέμα, έχει χαλάσει ολότελα το έργο μου», σημειώνει.

Η ιδέα του είχε άμεσο αποτέλεσμα, έκτοτε την υιοθέτησε και την ακολουθεί πιστά. «Το μυστικό, όπως αποδείχτηκε, για να μη διαχέεται – όπως το υγρό λάδι- είναι να βάζω πρώτο στη σύριγγα το μαύρο χρώμα, που είναι και πιο πηκτό και μετά όλα τα υπόλοιπα. Από ΄κει και πέρα, με τον τρόπο αυτό καταφέρνω και συγκρατώ την έντονη ροή των χρωμάτων» επισημαίνει. Στερεοποιημένο πάνω στον καμβά, το ψεκασμένο πολύχρωμο μείγμα του «ζωγράφου με τις ενέσεις» προεξέχει πλέον από την επιφάνεια τού υπό κατασκευήν πίνακά του, με το έντονο κόκκινο να κυριαρχεί συνήθως. «Είναι μια διαφορετική ζωγραφική όλο αυτό! Κανείς δεν με έχει δει να ζωγραφίζω, γι΄ αυτό και δεν υπάρχουν μιμητές της τεχνικής μου», υποστηρίζει.